Telewizja2016-05-24
37

TVN nowym liderem, rekord TVN24. „Fakty” przed „Wiadomościami”

W minionym tygodniu na pozycję lidera oglądalności w rynku telewizyjnym zarówno wśród wszystkich widzów, jak i w grupie komercyjnej awansował TVN. Szczegóły w tradycyjnym podsumowaniu tygodnia.

Udział liderującego TVN w okresie od 16 do 22 maja 2016 roku zwiększył się o 0,59 pkt. proc. do 10,97 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych na zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl. Stacja ta na pozycję lidera awansowała z miejsca trzeciego.

Drugą lokatę zajął Polsat, którego udział w analizowanym okresie zmalał o 0,43 pkt. proc. i wyniósł 10,90 proc.

Podium uzupełnia TVP1, która tydzień wcześniej była liderem. Wynik tej stacji to 9,79 proc., po spadku o 2,38 pkt. proc. Natomiast czwarte miejsce przypadło TVP2 (9,10 proc.; do góry o 0,02 pkt. proc.).

Warto dodać, że łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zmniejszył się z 42,96 proc. do 40,76 proc.

Z kolei sumaryczny udział top 20 stacji w badanym okresie wyniósł 71,53 proc., po spadku o 1,48 proc.

Zobacz tabelę

TVN w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) na pozycję lidera awansował z miejsca drugiego. Stacja ta zwiększyła udział o 0,81 pkt. proc. do 13,58 proc. Na drugą lokatę spadł Polsat, którego wynik uplasował się na poziomie 13,54 proc., po jednak wzroście o 0,76 pkt. proc.

Na ostatnią pozycję podium awansowała Dwójka - udział tej stacji wyniósł 8,06 proc., po jednak spadku o 0,07 pkt. proc. Tzw. „wielką czwórkę” uzupełnia Jedynka, która spadła na miejsce czwarte (w dół o 2,85 pkt. proc. do 6,04 proc.).

Zobacz tabelę

Autor:Michał Kurdupski

Więcej informacji:podsumowanie tygodnia

KOMENTARZE(37)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas