Telewizja 2015-03-03
16

TVN przed Polsatem, liderem TVP1

W minionym tygodniu pozycję lidera oglądalności w rynku telewizyjnym zajęła TVP1. Z kolei wśród widzów w grupie komercyjnej pierwsze miejsce należało do Polsatu. Szczegóły w tradycyjnym podsumowaniu tygodnia.

Udział liderującej TVP1 w okresie od 23 lutego do 1 marca 2015 roku zwiększył się o 0,75 pkt. proc. do 13,17 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych na zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl.

Z trzeciej na drugą lokatę awansował TVN, którego udział w analizowanym okresie wzrósł o 0,27 pkt. proc. i wyniósł 11,23 proc. Zaś na ostatniej pozycji podium uplasowała się Telewizja Polsat, która tydzień wcześniej była druga. Wynik tej stacji to 11,15 proc., po wzroście o 0,02 pkt. proc. Czwarte miejsce przypadło TVP2 (9,51 proc.; do góry o 0,08 pkt. proc.).

Ogółem łączny udział czterech głównych stacji telewizyjnych w analizowanym okresie uplasował się na poziomie 45,06 proc., po wzroście w porównaniu do poprzedniego tygodnia o 1,12 pkt. proc.

Wysokimi udziałami w rynku telewizyjnym w zeszłym tygodniu (na tle ostatnich paru tygodni) w zestawieniu top 20 pochwalić się mogły takie stacje jak: TVN7 (3,50 proc.; + 0,24 pkt. proc.), TVP Seriale (1,47 proc.; + 0,01 pkt. proc.), TTV (1,42 proc.; + 0,06 pkt. proc.) i Polo TV (0,87 proc.; + 0,09 pkt. proc.).

Zobacz tabelę

W grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) pozycję lidera zajął Polsat. Stacja ta zanotowała spadek o 0,10 pkt. proc. do 13,31 proc. udziału. Druga lokata należała do TVN, którego udział zwiększył się o 0,63 pkt. proc. do 12,98 proc.

Ostatnia pozycja podium należała do Jedynki - wzrost udziału o 0,90 pkt. proc. do 9,10 proc. udziału. Z kolei czwartą lokatę zajęła Dwójka (do góry o 0,17 pkt. proc. do 8,26 proc.).

Zobacz tabelę

 

Autor: Michał Kurdupski

Więcej informacji: podsumowanie tygodnia

KOMENTARZE (16) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas