Telewizja2018-04-17
13

TVN rozbudowuje ofertę Food Network. „Ambicją jest by główną zawartością były lokalne produkcje”

Gwiazdy Food Network na konferencji prasowej, fot. ŁBrzezicki / WMGwiazdy Food Network na konferencji prasowej, fot. ŁBrzezicki / WM

Wiosną w ramówce Food Network znalazły się cztery lokalne produkcje: „Sexy kuchnia Magdy Gessler”, „Makłowicz w drodze”, „Przepis na sukces” i „Dziewczyny z wypiekami”. - Ambicją kierownictwa jest stworzenie kanału, którego główną zawartością będą lokalne produkcje dla polskiego widza - tłumaczy portalowi Wirtualnemedia.pl Robert Makłowicz.

Ambasadorką kanału Food Network jest restauratorka Magda Gessler, która od wielu lat jest związana z Grupą TVN - prowadzi reality „Kuchenne rewolucje”. - Food Network to najlepszy kanał kulinarny w Polsce, a ludzie, którzy go tworzą mają pojęcie o tym, co robią, bardzo się do tego przykładają, sami lubią jeść i są estetami - tłumaczy w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Magda Gessler. - Twórcy kanału mają serce, ale przede wszystkim mają intuicję jak stąd do Oslo i stąd do Australii. Są renesansowi, kochają życie i kochają pokazywać to życie innym - podkreśla restauratorka.

W lutym br. udział Food Network w całym rynku telewizyjnym wyniósł 0,14 proc., co stanowi wzrost o 27,27 proc. w skali roku, zaś w grupie komercyjnej - udział wyniósł 0,18 proc. (wzrost o 20 proc.).

Gessler: Chcę pobudzać seksualne żądze, aby Polska nie zaginęła

Specjalnie dla widzów kulinarnej stacji Gessler gotuje w swoim własnym programie „Sexy kuchnia Magdy Gessler”. W każdym odcinku prezentuje własne pomysły na dania kuchni polskiej i światowej. Oprócz gotowania, znana restauratorka dzieli się z widzami historiami, ciekawostkami i anegdotami z różnych części globu. W programie nie brakuje również wątków związanych z jej prywatnymi upodobaniami, dotyczącymi zarówno kulinariów jak i kobiecego świata.

- Chcę pobudzać seksualne żądze, ponieważ chciałabym, aby Polska nie zaginęła i żebyśmy mieli więcej małych Polaków. Staram się, aby to było przyjemne i żeby bodźce ku temu były autentyczne - mówi nam prowadząca „Sexy kuchnię”.

Drugi sezon „Sexy kuchni Magdy Gessler” na antenie Food Network można oglądać w każdą niedzielę o godz. 11.45.

Kolejną lokalną produkcją Food Network jest „Makłowicz w drodze”. Program Roberta Makłowicza jest obecny w ramówce stacji od listopada ub.r. Dziennikarz wyrusza w świat, by poznawać regionalne przysmaki i tradycje kulinarne, przedstawiając widzom przepisy i ciekawostki z odwiedzanych regionów. Konwencję programu jest taka sama jak „Makłowicz w podróży”, emitowanego w TVP2.

Aktualnie w Food Network emitowane są odcinki nagrywane w Kambodży (niedziela o godz. 11.15). W kolejnej odsłonie Makłowicz przedstawi widzom kulinarne przepisy i ciekawostki belgijskiej Flandrii. - Natomiast za tydzień wyruszamy na Istrię i będziemy podróżować po chorwackiej części półwyspu. Trafimy na sezon na dzikie szparagi i czarne trufle. Mam plan, aby pokazać widzom, jak się je zdobywa -  tłumaczy portalowi Wirtualnemedia.pl Robert Makłowicz.

Na przełomie maja i czerwca kucharz wybiera się z ekipą telewizyjną do Norwegii, gdzie nakręci kolejne odcinki podczas tzw. białych nocy i zaprezentuje połowy ryb z Golfsztromu. Później czeka go jeszcze podróż na Korsykę. W każdej z wymienionych lokalizacji powstanie kilka odcinków „Makłowicza w drodze”.

„Jestem zadowolony z przejścia do Food Network”

- Internet i kanały tematyczne to jest przyszłość. Telewizja, w której można znaleźć wszystko powoli staje się rzeczą archaiczną - komentuje dziennikarz. - Ambicją kierownictwa Food Network jest stworzenie kanału, którego główną zawartością będą lokalne produkcje dla polskiego widza. Podoba mi się ta wizja - dodaje.

Robert Makłowicz przez 20 lat był związany z Telewizją Polską, ostatnio jako gospodarz popularnego programu „Makłowicz w podróży”. W marcu 2017 roku TVP zakończyła tę współpracę po tym jak stwierdził on, że jego słowa w spocie ramówkowym wykorzystano w zmanipulowanym kontekście.

- Tak się zdarzyło, okoliczności są znane. Taki mamy w Polsce czas. Cieszę się, że jestem w Food Network - dodaje. Ze stacją związał się oficjalnie w lipcu ub.r.

Nowy program tej wiosny prowadzi Katarzyna Meller, która w odcinkach „Przepisu na sukces” przyjrzy się pracy szefów kuchni w znanych polskich restauracjach oraz odwiedzi pasjonatów gotowania. Prowadząca spróbuje potraw kulinarnych i porozmawia z kucharzami na temat m.in. oryginalnych przepisów i smaków. Meller jest autorką przepisów kulinarnych i restauratorką. W 2016 roku napisała książkę „W kuchni mamy i córki”. Jest siostrą Marcina Mellera.

Od wtorku 24 kwietnia br. stacja rozpocznie emisję programu Dziewczyny z wypiekami”, w którym Agata Stankiewicz i Małgorzata Nagat muszą wykonać w swojej pracowni cukierniczej nietypowe zamówienia na torty. Widzowie zobaczą, jak powstaje zamówienie oraz poznają przepisy na słodkości.

Autor:Łukasz Brzezicki

KOMENTARZE(13)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas