Po 10 miesiącach 2009 r. liderem wpływów reklamowych była telewizjaTVN. Stacja zarobiła cennikowo 2 215 mln złotych, drugie miejsceprzypadło Polsatowi. Wśród stacji tematycznych na pierwszym miejscuznalazła się VIVA Polska. Najwięcej na reklamę wydały Unilever,Polkomtel, PTK Centertel, Procter and Gamble i L'oreal Polska.
Wpływy z reklam TVN w 2009 r. wyniosły 2 215mln zł i były o 1,7 proc. wyższe niż w analogicznym okresiezeszłego roku - pokazują przygotowane dlaWirtualnemedia.pl dane TNS OBOP,które powstały na podstawie oficjalnych cenników i nie obejmująrabatów.
Na drugim miejscu w zestawieniu znalazła się TelewizjaPolsat, która zanotowała przychody reklamowe na poziomie 2116 mln zł (o 8 proc. mniej niż w 2008 roku).
Na trzeciej pozycji uplasowała się TVP 1 zkwotą 1 409 mln zł, czyli o 21 proc. wyższą niż rok wcześniej.Natomiast TVP 2 odnotowała wzrost wpływów z reklamo 20 proc. do poziomu 911 mln zł.
Piątą lokatę zajęła stacja VIVA Polska, którabyła jednocześnie liderem kanałów tematycznych. Jej przychodywyniosły 316 mln zł i były o 143 proc. wyższe niż rok temu.
Zobacz tabelęZobacz tabelę
Unilever utrzymał pozycję lidera
Najwięcej na reklamę w telewizji wydały po 10 miesiącach 2009 r.firmy Unilever, Polkomtel, PTK Centertel, Procter and Gamble iL'oreal Polska.
Zobacz tabelę