Telewizja2017-01-16
38

TVN24 nowym liderem kanałów informacyjnych w 2016 roku. Rekord TVN24 BiS (raport)

Na pozycję lidera oglądalności wśród kanałów informacyjnych w zeszłym roku awansował TVN24, który wyprzedził TVP Info. Wśród grup telewizyjnych najwyższy udział miały stacje TVP, które zmniejszyły przewagę nad TVN.

Pierwsze miejsce wśród stacji newsowych w 2016 roku należało do TVN24, którego udział wyniósł 3,81 proc. W porównaniu do poprzedniego roku zwiększył się on o 18,32 proc. - wynika z analizy domu mediowego MullenLowe MediaHub, przygotowanej dla Wirtualnemedia.pl na podstawie danych Nielsen Audience Measurement. W 2015 roku kanał ten był drugi.

Na drugą lokatę spadła nadająca naziemnie stacja TVP Info. Średni wynik tej stacji poszedł w dół o 7,12 proc. do 3,26 proc.

W styczniu ub.r. nowym szefem TVP Info został Grzegorz Adamczyk, który w lipcu ub.r. został zastąpiony przez Piotra Lichotę.

Podium uzupełnia Polsat News. W ostatnim roku kanał miał 1,11 proc. udziału, po wzroście o 2,78 proc.

Oczko niżej znalazł się kanał TVP3 z udziałem na poziomie 0,97 proc., po Największym spadku w zestawieniu, wynoszącym 7,62 proc.

Kolejne miejsce zajęła stacja TVN24 BiS z udziałem wynoszącym 0,36 proc. Jej wynik zwiększył się o 24,14 proc. - najbardziej w zestawieniu.

Największy udział (4,23 proc.) wśród grup kanałów newsowych w ub.r. miała TVP, mająca w portfolio stacje TVP Info oraz TVP3 i notująca spadek o 7,24 proc. Stacje tej grupy zmniejszyły przewagę nad kanałami newsowymi TVN, których udział zwiększył się o 18,80 proc. do 4,17 proc. (łączne dane dla TVN24 i TVN24 BiS).

Zobacz tabelę

Wśród widzów w grupie komercyjnej (16-49) na pozycji lidera wśród stacji informacyjnych w 2016 roku znalazł się TVN24 z wynikiem 2,28 proc., po spadku o 8,43 proc. Drugie miejsce zajęło TVP Info (1,26 proc. udziału, w dół o 17,11 proc.), a trzeci był Polsat News (0,80 proc.; - 3,61 proc.).

Wszystkie stacje w tym ujęciu zanotowały spadki, a na czele pod tym względem znalazł się kanał TV Republika - było to 25 proc. do 0,06 proc. udziału.

Spośród grup kanałów informacyjnych liderem wśród widzów w wieku 16-49 lat był TVN. Stacje tej grupy miały tutaj 2,53 proc. udziału, po spadku o 8 proc.

Zobacz tabelę

W grudniu 2016 roku liderem oglądalności wśród kanałów informacyjnych w obu grupach wiekowych również był TVN24. W 4+ jego udział zwiększył się o 18,18 proc. do 4,29 proc., a w 16-49 - zmalał o 5,22 proc. do 2,36 proc.

Zobacz tabelę

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(38)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas