Reklama2023-11-20
19

W TVP Info coraz więcej reklam

Michał Rachoń w programie TVP Info „Jedziemy”; fot. TVPMichał Rachoń w programie TVP Info „Jedziemy”; fot. TVP

O 26,5 proc. wzrosła liczba spotów reklamowych wyemitowanych w TVP Info przez dziesięć miesięcy 2023 roku. To o blisko 16,9 tys. reklam więcej niż przed rokiem – wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

W okresie od stycznia do października br. na antenie TVP Info wyemitowano łącznie 80 748 spotów reklamowych. Było ich 16 893 więcej niż w tym samym okresie 2022 roku – wynika z analizy Wirtualnemedia.pl na podstawie danych Nielsena, do których dotarliśmy. Oznacza to, że liczba reklam w TVP Info wzrosła w omawianym okresie o 26,5 proc.

Spotów przybywało w każdym miesiącu - począwszy od lutego br. Jedynie w styczniu było ich mniej niż przed rokiem - 7822 wobec 9347 w styczniu 2022 roku.

Najbardziej wzrosła liczba reklam w marcu br. - o 5705, z 1515 do 7220. Najmniejsza dynamika miała miejsce w maju, gdy przybyło ich jedynie 213 (6623 wobec 6410).

W lutym wyemitowano 6203 reklam (+1193), w kwietniu – 6218 (+2504), w czerwcu – 6832 (+609), w lipcu – 10286 (+1192), w sierpniu – 10348 (+2427), we wrześniu – 9469 (+3747), a w październiku – 9727 (+828).

Warto zaznaczyć, że najdroższa 30-sek. reklama w TVP Info (wg listopadowego cennika BR TVP) kosztuje 19,4 tys. zł (cena netto, bez rabatów) - jest emitowana przy niedzielnym wydaniu programu “Minęła 20ta”.

W październiku br. TVP Info miało 5,92 proc. dobowego udziału w rynku i było drugim - po TVN24 - najpopularniejszym kanałem informacyjnym.

Finanse TVP

W ub.r. Telewizja Polska zanotowała 50,7 mln zł straty netto, pod kreską była pierwszy raz od 2016 roku. Co prawda jej przychody wzrosły mocniej od wydatków operacyjnych, ale obsługa rekompensaty abonamentowej przyniosła aż 184 mln zł kosztów. Przychody Telewizji Polskiej zwiększyły się w ub.r. o 9,5 proc. do 3,56 mld zł, z czego wpływy sprzedażowe netto - z 3,15 do 3,14 mld zł. Natomiast koszty wytworzenia produktów na własne potrzeby poszły w górę z 88,2 do 166,3 mln zł, a wynik ze zmiany stanu produktów poszedł w dół z 19 mln zł zysku do 17,9 mln zł straty.

Liczba pracowników Telewizji Polskiej w ub.r. zmniejszyła się z 2 913 do 2 893, a liczba etatów - z 2888,95 do 2 876,08. Zatrudnienie w spółce było o ponad 100 pracowników i etatów niższe niż planowane przed rokiem. W Telewizji Polskiej w ub.r. zatrudniono 274 nowych pracowników. Równocześnie ze spółką rozstało się 289 osób.

Autor:bg

Więcej informacji:TVP Info, reklamy, spoty, Nielsen

KOMENTARZE(19)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas