Telewizja2012-02-06
8

TVP Info traci najwięcej, rosną Polsat News i kanały biznesowe

Większość kanałów informacyjnych zanotowało w styczniu br. spadki widowni, najwięcej straciło TVP Info. Miesiąc na plusie zakończył tylko Polsat News. W górę poszła też oglądalność stacji biznesowych.

Kanał TVP Info, mimo największego spadku oglądalności, pozostał jednak liderem zestawienia. Jego średnia widownia w pierwszym miesiącu br. wyniosła 260 tys. osób i była o 15,8 proc. niższa niż rok wcześniej, a udział stacji zmalał z 4,33 proc. do 3,75 proc. - pokazują dane Nielsen Audience Measurement przygotowane dla Wirtualnemedia.pl.

Na drugim miejscu znalazł się kanał TVN 24, który zanotował także spadek widowni, ale mniejszy, bo wynoszący 9,7 proc. W styczniu 2012 roku oglądało go średnio 201 tys. osób, a jego udział wynosił 2,90 proc. (rok wcześniej 3,12 proc.).

>>> „Fakty” i serwisy TVN 24 przeniosą się do studia wirtualnego

Trzecią pozycję zajął Polsat News. Kanał ten miał średnio 60 tys. widzów w każdej minucie, o 14,4 proc. więcej niż rok wcześniej (to jedyny wzrost wśród stacji ogólnoinformacyjnych). Udział Polsat News poszedł do góry z 0,74 proc. do 0,87 proc.

Spadek zanotowała też zajmująca czwartą pozycję informacyjno-rozrywkowa Superstacja, której oglądalność poszła w dół o 13,5 proc do 15 tys. widzów. Udział tego kanału zmalał z 0,24 proc. do 0,21 proc.

W kluczowej dla reklamodawców grupie komercyjnej 16-49, wszystkie kanały informacyjne miały w styczniu 2012 roku niższe udziały niż w grupie 4+. Liderem tutaj było także TVP Info z udziałem na poziomie 2,07 proc. (spadek o 0,13 pkt. proc) i niewielką przewagą nad TVN 24, której wynik to 2 proc. (spadek o 0,18 pkt. proc.). Trzeci był Polsat News (0,62 proc., wzrost o 0,04 pkt. proc.).

Zobacz tabelę


W segmencie kanałów o tematyce ekonomicznej po raz pierwszy od wielu miesięcy wzrost zanotował nie tylko TVN CNBC, ale też konkurencyjna stacja TV Biznes. Jej średnia minutowa widownia poszła w styczniu br. do góry o 25,5 proc. do 1,9 tys. osób. Liderem ze sporą przewagą pozostał jednak kanał TVN CNBC - jego średnia oglądalność wyniosła 4,9 tys. widzów, po wzroście o 48,9 proc.  

Zobacz tabelę


W styczniu br. najwięcej widzów w TVP Info obejrzało Telekurier” (1,04 mln osób), w TVN 24 hitem były “Fakty po faktach” (840 tys. widzów), a w Polsat News - magazyn “Państwo w państwie” (430 tys. widzów). 

Zobacz tabelę


 

Autor:pp

KOMENTARZE(8)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas