Telewizja Polska planuje kampanię reklamową związaną z tegorocznymi mistrzostwami świata w piłce nożnej w Rosji. Jej bohaterami ma być pięciu piłkarzy - wynika z informacji Wirtualnemedia.pl. Budżet zaplanowanych działań wynosi 1,1 mln zł.
TVP jest wyłącznym - na terenie Polski - właścicielem praw do transmisji z mistrzostw świata Rosja 2018 (zostaną rozegrane od 14 czerwca-do 15 lipca) i jako jedyna pokaże mecze z mundialu na swoich antenach: TVP1, TVP2, TVP Sport, w serwisie Sport.tvp.pl oraz w aplikacji mobilnej TVP Sport. Telewizja Polska chce wykorzystać ten fakt do umacniania wizerunku i misyjnej roli nadawcy publicznego.
Służyć ma temu zaplanowana kampania reklamowa. Jej celem będzie wzmacnianie wizerunku TVP jako stacji relacjonującej najważniejsze wydarzenia sportowe, wykreowanie wokół mundialu atmosfery największego wydarzenia sportowego ostatnich lat oraz zmobilizowanie Polaków do aktywnego kibicowania polskiej reprezentacji piłkarskiej poprzez masowe oglądanie meczy transmitowanych w TVP. Ponadto Telewizja Polska oczekuje powiązania swojego wizerunku z największymi piłkarzami polskiej kadry oraz z nazwiskami świata piłkarskiego.
Telewizja | Polscy piłkarze mecze grupowe na MŚ Rosja 2018 zagrają 19, 24 i 28 czerwca - transmisje w TVP pobiją rekordy oglądalności z Euro 2012 i 2016? |
Kampania ma być adresowana do mężczyzn powyżej 15 roku życia, a jej budżet wynosi 1,1 mln zł (netto, już po rabatach), z tego do 20 proc. może być przeznaczone na działania niestandardowe.
Działania reklamowe prowadzone w innych - poza TVP - mediach mają opierać się na wizerunkach największych gwiazd polskiej reprezentacji piłkarskiej (maksymalnie pięciu), a prowadzone będą pod hasłem „Kibicuj naszym”.
Nie udało nam się ustalić, czy kreację tych reklam TVP przygotuje samodzielnie czy zatrudni do tego agencję reklamową.