Badania2021-11-21
5

TVP ruszyła z przetargiem na zakup danych telemetrycznych

Telewizja Polska rozpoczęła przetarg na zakup danych telemetrycznych - wynika z informacji Wirtualnemedia.pl. Umowę podpisze tylko na pół roku.

Telewizja Polska ruszyła z przetargiem na zakup danych telemetrycznych. Obecnie ich dostawcą jest Nielsen Audience Measurement. TVP w miarę regularnie - co pewien czas - zawiera z tym instytutem nową umowę. Ostatnią zawarto na okres od 1 stycznia 2021 do 31 grudnia 2021 roku. Wartość kontraktu opiewała na kwotę 12,26 mln zł.

W ramach aktualnego przetargu na dostawę danych telemetrycznych TVP oczekuje od wybranej firmy, by zrealizowała raz w roku, metodą CAPI, każdorazowo na reprezentatywnej próbie przynajmniej 4 000 gospodarstw domowych tzw. badanie założycielskie
Establishment Survey. Wielkość próby tego badania powinna być dobrana tak, aby zapewnić bazę adresów do rekrutacji przynajmniej połowy gospodarstw domowych do panelu telemetrycznego.

Publiczny nadawca wymaga, by firma zobowiązała się do zmiany raz w roku tzw. Uniwersów, określających wielkość i strukturę osób i gospodarstw telewizyjnych w Polsce oraz dokładne odzwierciedlenie  tej  struktury  w  konstrukcji  panelu  telemetrycznego.  Stan  panelu średnio w miesiącu musi mieścić się w przedziale wartości od 0,9 do 1,1 w stosunku do przyjętych Uniwersów dla poszczególnych targetów.

Zwycięska firma ma również zobowiązać się  do  utrzymania  rotacji  gospodarstw  domowych w panelu na poziomie nie mniejszym niż 15% w skali roku kalendarzowego oraz do utrzymania w skali roku tj. na ostatni dzień roku kalendarzowego, 80 proc.gospodarstw domowych obecnych w panelu nie dłużej niż 5 lat, a żadne gospodarstwo nie powinno przybywać w panelu więcej niż 8 lat.

Telewizja Polska oczekuje utworzenia przez wybraną w przetargu firmę technicznej grupy doradczej (TAG  –  Technical  Advisory
Group)  w  której  reprezentowany  będzie  publiczny nadawca.  Grupa  ta ma ustalać  i uzgadniać wszelkie zmiany w realizowanym badaniu.

Zwycięzca przetargu zainstaluje w przynajmniej 3000 gospodarstw domowych do pomiaru widowni  telewizyjnej  z  ogólnopolskiego,  reprezentatywnego panelu i za pośrednictwem internetu udostępni TVP dane dotyczące: oglądalności  co  najmniej  157  stacji  (dane  minuta  po  minucie) łącznie z wszystkimi programami TVP Regionalna i Active Family, oglądalności  audycji  (monitoring  programowy)  stacji  tv, oglądalności  programów,  bloków  i  spotów  reklamowych  oraz  wskazań sponsorskich, oglądalności  wśród  ogółu  badanych,  w  poszczególnych  grupach wyodrębnionych  na  podstawie  kryteriów  społeczno-demograficznych   i konsumenckich oraz w grupach tworzonych według wybranej kombinacji tych cech.

Przetarg trwa do 14 grudnia br.

Autor:bg

KOMENTARZE(5)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas