Telewizja2013-10-08
0

TVP Seriale liderem stacji filmowych, AXN Sci-Fi z największym wzrostem

We wrześniu 2013 roku nowym liderem oglądalności wśród kanałów filmowych została stacja TVP Seriale. Największym wzrost w zestawieniu zanotował AXN Sci-Fi, natomiast na przeciwnym biegunie znalazł się kanał CBS Action.

Z drugiego miejsca na pozycję lidera awansowały TVP Seriale. Udział tej stacji we wrześniu 2013 roku względem analogicznego miesiąca rok wcześniej wzrósł o 94,52 proc. i ukształtował się na poziomie 1,35 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement.

Z trzeciej na drugą lokatę awansował kanał Kino Polska, którego udział zwiększył się o 2,17 proc. i uplasował się na poziomie 0,66 proc.

Natomiast z pozycji lidera na ostatnią lokatę podium spadła stacja AXN. W analizowanym miesiącu jej wynik wyniósł 0,65 proc., po spadku o 7,91 proc.

Największym wzrostem w zestawieniu, wynoszącym aż 104,88 proc., pochwalić się mógł kanał AXN Sci-Fi, który awansowała z miejsca 26. na 24. Jego średni udział we wrześniu br. wyniósł 0,08 proc. Od października br. kanał ten zmienił nazwę na AXN White (więcej na ten temat).

Z kolei najwięcej stracił  kanał CBS Action, którego udział zmalał o 60,38 proc. i ostatecznie wyniósł 0,02 proc. Stacja ta spadła z miejsca 25. na 31. Rok wcześniej kanał ten nadawał pod nazwą Zone Romantica.

Zobacz tabelę


W grupie komercyjnej 16-49 we wrześniu br. na pozycję lidera oglądalności (z miejsca drugiego) także awansowały TVP Seriale z udziałem na poziomie 1,64 proc., po wzroście o 100,37 proc.

Na drugą lokatę spadł kanał AXN (0,74 proc. udziału; w dół o 13,23 proc.). Natomiast z miejsca czwartego na trzecie awansowało Comedy Central (0,70 proc.; - 1,27 proc.).

Największym wzrostem (wynoszącym 126,83 proc.) pochwalić się tutaj mogła TVP Kultura, nadająca na trzecim multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej. Z kolei najwięcej straciła stacja CBS Drama (rok wcześniej pod nazwą Club TV), której udział zmniejszył aż o 80,77 proc.

Zobacz tabelę


Największą widownię w kanałach filmowych we wrześniu 2013 roku osiągnął serial „Ranczo”, który na antenie TVP Seriale obejrzało 441 tys. widzów. Stacja ta do rankingu dziesięciu topowych programów wprowadziła najwięcej, bo cztery pozycje. Trzy miejsca zajęły tytuły wyemitowane przez AXN. Ponadto w top 10 po jednej lokacie zajęły programy nadane przez Canal+, Kino Polska oraz HBO.

Zobacz tabelę

Wszystkie dane Nielsen Audience Measurement dzięki uprzejmości Atmedia.

Autor:mk

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas