W 2013 roku nowym liderem oglądalności wśród kanałów filmowych została stacja TVP Seriale, która zanotowała największy wzrost udziału. Na przeciwnym biegunie znalazł się kanał CBS Action.
Z trzeciego miejsca na pozycję lidera awansowały TVP Seriale. Udział tej stacji w 2013 roku względem 2012 roku zwiększył się o 78,13 proc. i ukształtował się na poziomie 1,14 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych przez jednego z nadawców. Jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu.
Natomiast na drugą lokatę spadła stacja AXN. W zeszłym roku jej wynik wyniósł 0,77 proc., po spadku o 4,94 proc.
Z miejsca drugiego na ostatnią pozycję podium spadł kanał Kino Polska, którego udział jednak zwiększył się o 7,46 proc. i uplasował się na poziomie 0,72 proc.
Z kolei najwięcej stracił kanał CBS Action, którego udział zmalał o 50 proc. i ostatecznie wyniósł 0,04 proc. Stacja ta spadła z miejsca 23. na 27. Rok wcześniej kanał ten nadawał pod nazwą Zone Romantica i nadawał telenowele (w ramówce CBS Action są głównie seriale sensacyjne).
Zobacz tabelę
W grupie komercyjnej 16-49 w 2013 roku na pozycję lidera oglądalności (z miejsca trzeciego) także awansowały TVP Seriale z udziałem na poziomie 1,34 proc., po wzroście o 76,32 proc. - największym w zestawieniu.
Na drugą lokatę spadł kanał AXN (0,87 proc. udziału; w dół o 11,22 proc.). Natomiast z miejsca drugiego na trzecie spadło Kino Polska (0,75 proc.; - 3,85 proc.).
Z kolei w tym ujęciu najwięcej straciła stacja CBS Drama (rok wcześniej nadająca pod nazwą Club TV), której udział zmniejszył się o połowę.
Zobacz tabelę