W październiku br. wśród kanałów filmowych na pozycję lidera awansowały TVP Seriale. Największym wzrostem pochwalić się może kanał Cinemax, z kolei ponownie najwięcej stracił znikający niebawem Zone Romantica.
W październiku br. w zestawieniu kanałów filmowych na pierwsze miejsce awansowała stacja TVP Seriale, której udział wzrósł aż o 75,6 proc. do 0,70 proc. Na drugą lokatę spadł kanał AXN, a jego udział zmniejszył się o 10,9 proc. i uplasował się na poziomie 0,66 proc. Ostatnie miejsce podium zajęło Kino Polska. Stacja ta w październiku br. zwiększyła swój wynik o 87,7 proc. do 0,58 proc.
Największy wzrost oglądalności, wynoszący aż 245,5 proc., w ubiegłym miesiącu zanotował Cinemax. Miał on jednak tylko 0,04 proc. udziału i znalazł się w zestawieniu na piątej pozycji od końca.
Z kolei ponownie najwięcej straciła Zone Romantica, która uplasowała się na czwartej pozycji od końca. Jej udział spadł aż o 68,6 proc. i wyniósł także 0,04 proc. 3 grudnia br. kanał ten zostanie przekształcony w CBS Action (więcej na ten temat).
Zobacz tabelę
W grupie wiekowej 16-49 liderem w październiku br. była już jednak stacja AXN z udziałem na poziomie 0,84 proc., po spadku o 16,2 proc. Kanał TVP Seriale był tutaj wiceliderem (0,80 proc. udziału, wzrost aż o 63,3 proc.), a trzecią pozycję zajęło Comedy Central (0,63 proc.; - 5,5 proc.).
W tej grupie najwięcej zyskał kanał Cinemax 2, którego udział zwiększył się tutaj aż o 372,7 proc. Z kolei największym spadkiem dotknięta i tutaj została Zone Romantica (aż o 74,3 proc.). Stacja ta znalazła się na ostatnim miejscu.
Zobacz tabelę
Największą widownię w kanałach filmowych w październiku br. osiągnął serial „CSI: Kryminalne Zagadki Nowego Jorku”, który na antenie AXN oglądało aż 315 tys. widzów. Ogółem AXN w top 10 umieścił aż pięć pozycji. Trzy lokaty zajęły programy wyemitowane przez TVP Seriale, a po jednej - pozycje z anten Polsat Film i Comedy Central.
Wszystkie dane Nielsen Audience Measurement dzięki uprzejmości Atmedia.