Reklama2015-01-20
2

TVP zmienia politykę sprzedaży reklam, cennikowe stawki 27 proc. w dół

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

Telewizja Polska średnio o 27,5 proc. obniżyła ceny emisji reklam na luty br. Najdroższe są spoty emitowane m.in. przy „M jak miłość” i „Wiadomościach”. To efekt nowych zasad sprzedaży czasu reklamowego wprowadzonych przez publicznego nadawcę.

Biuro reklamy Telewizji Polskiej zaczęło stosować nową politykę handlową, zgodnie z którą obowiązują nowe rabaty dla klientów. Są to tzw. rabaty inwestycyjne oraz te od zakupu reklam z cennika (zamiast w pakietach).

32 proc. rabatu otrzymają reklamodawcy, którzy w TVP wydadzą do 1 mln zł, 42 proc. - ci z budżetem 4-5 mln zł. Wydatki wyższe niż 5 mln zł premiowane będą rabatami negocjowanymi indywidualnie.

Zgodnie z nową polityką handlową, TVP obniża ceny reklam w cenniku, by urealnić cennik reklamowy. Średnio w skali roku będą one niższe o ok. 42 proc. przy jednoczesnym obniżeniu rabatu - średnio o ok. 20 proc. Zakupy cennikowe są premiowane dodatkowymi rabatami - jeżeli reklamodawca 50-60 proc. swojego budżetu przeznaczy na zakup z cennika dostanie 5 proc. rabatu, a gdy zdecyduje się wszystkie reklamy kupić w ten sposób - może liczyć nawet na 30 proc. opustu.

Przypomnijmy, że od roku podobne zasady stosuje biuro reklamy TVN (zobacz szczegóły jego tegorocznej oferty).

Z cennika Telewizji Polskiej na luty br. wynika, że najwięcej kosztować będzie 30-sekundowy spot przy serialu „M jak miłość” w TVP2 – 45,4 tys. zł netto (29,4 proc. tańszy niż rok temu). Niewiele mniej trzeba zapłacić za reklamy przy niedzielnym wydaniu „Wiadomości” w TVP1 - 39,1 tys. zł (27,7 proc. mniej niż rok temu). Spot przy niedzielnym, wieczornym wydaniu „Sportu” kosztuje 37,3 tys. zł, a przy „Pogodzie” - 29,9 tys. zł. Najdroższy spot przy serialu „Barwy szczęścia” w TVP2 kosztuje 33,8 tys. zł, a przy „Na dobre i na złe” - 33,5 tys. zł.

Reklamy przy transmisjach ze skoków narciarskich w lutym br. nie będą już tak drogie jak w ub.r. Wtedy transmitowano zawody rozgrywane w ramach igrzysk olimpijskich. Reklamy przy tegorocznych transmisjach konkursów Pucharu Świata kosztować będą od ok. 20 do 26 tys. zł.

W ostatnią sobotę lutego br., po wieczornych „Wiadomościach”, TVP1 pokaże pierwszy odcinek serialu „Strażacy” (więcej o tej produkcji). Za reklamę przy nim trzeba będzie zapłacić 21 tys. zł.

W ub.r. cennikowe wpływy reklamowe TVP1 wyniosły 1,89 mld zł, o 1,1 proc. mniej niż rok wcześniej, a TVP2 - 1,58 mld zł, o 1 proc. więcej (zobacz szczegółowe zestawienie wydatków i wpływów reklamy tv według Nielsen Audience Measurement).

Autor:bg

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas