Telewizja2014-12-03
0

TVP1 i Polsat liderami oglądalności w DVB-T. TVP Info z największym wzrostem

W listopadzie 2014 roku wśród widzów w naziemnej telewizji cyfrowej na pozycji lidera oglądalności utrzymała się TVP1. Największy spadek zanotowała TVP Historia, a najwięcej zyskało TVP Info. W grupie komercyjnej najlepszy był zaś Polsat.

Wśród widzów oglądających tylko naziemną telewizję cyfrową w listopadzie 2014 roku pierwsze miejsce utrzymała TVP1 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement. Średni udział tej stacji w porównaniu do listopada 2013 roku zmniejszył się o 12,65 proc. i wyniósł 15,60 proc.

Drugie miejsca zajął Polsat, który zanotował udział na poziomie 15,21 proc., po spadku w skali roku o 3,37 proc.

Na ostatnią pozycję podium awansował TVN, który w listopadzie ub.r. był czwarty. Jego średni wynik w analizowanym okresie zwiększył się o 1,20 proc. i wyniósł 11,77 proc. Z kolei na czwartą lokatę spadła TVP2, której udział zmalał o 19,43 proc. do 11,28 proc. Jednocześnie był to najniższy spadek wśród tzw. „wielkiej czwórki”.

Największym wzrostem w zestawieniu, wynoszącym 59,52 proc., pochwalić się mogła stacja TVP Info, która awansowała z pozycji 9. na 5. Jej średni udział w zeszłym miesiącu wyniósł 5,36 proc.

Tuż za pierwsza piątką zestawienia znalazła się stacja TV Puls, która w listopadzie br. miała 5,34 proc. udziału, a rok wcześniej było to 5,92 proc. (wówczas kanał ten był piąty).

Z kolei najwięcej straciła TVP Historia, która spadła z miejsca 16. na 19. Kanał ten zanotował spadek wynoszący 29,32 proc. do 0,94 proc. udziału.

Zobacz tabelę


W grupie komercyjnej 16-49 w listopadzie 2014 roku na pozycji lidera oglądalności w DVB-T znalazł się Polsat. Stacja ta ze średnim udziałem na poziomie 17,28 proc. zanotowała - względem analogicznego okresu rok wcześniej - wzrost o 4,03 proc.

Drugie miejsce zajął TVN, którego udział zwiększył się o 5,49 proc. do 13,44 proc. Z pozycji czwartej na trzecią awansowała TVP1. Jej średni wynik w badanym miesiącu wyniósł 9,76 proc., po spadku w skali roku o 17,08 proc. Natomiast na czwartą lokatę spadła TVP2 (8,69 proc.; w dół o 28,48 proc.).

Piąta pozycja w tym rankingu przypadła TV Puls, która w tej grupie wiekowej zanotowała spadek o 7,56 proc. do 7,34 proc. Natomiast oczko niżej znalazła się siostrzana stacja Puls 2, która w porównaniu do listopada ub.r. awansowała z miejsca ósmego (5 proc. udziału; w dół o 2,53 proc.).

Także i w grupie 16-49 największym wzrostem pochwalić się mogła stacja TVP Info, której udział poszedł do góry o 68,46 proc. do 2,19 proc. Najwięcej straciła TVP Historia - było to 44,52 proc. do 0,81 proc.

Zobacz tabelę

Nielsen Audience Measurement nie monitoruje oglądalności stacji TV Trwam.

Autor:Michał Kurdupski

Więcej informacji:DVB-T, naziemna telewizja cyfrowa

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas