Telewizja2017-01-09
17

TVP1 i Polsat liderami tygodnia. 7,2 mln widzów „Teleexpressu”

Najchętniej oglądanym programem telewizyjnym zeszłego tygodnia był „Teleexpress”, a na podium uplasowały się jeszcze finałowy konkurs TCS w Bischofshofen oraz serial „M jak miłość”. Wśród stacji telewizyjnych najwyższy udział miała TVP1 - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

W okresie od 2 do 8 stycznia 2017 roku, najwięcej widzów zgromadził „Teleexpress”, którego wydanie z 6 stycznia (pokazane wyjątkowo o 17.52) oglądało 7,22 mln widzów, co przełożyło się na 43,89 proc. udziału w rynku telewizyjnym - wynika z danych Nielsen Audience Measurement. Jak wynika z informacji przekazanych nam przez TVP, jest to najwyższa widownia tego serwisu od 6 stycznia 2014 roku.

Drugie miejsce zajęła transmisja finałowego konkursu prestiżowego Turnieju Czterech Skoczni w skokach narciarskich. Zawody z Bischofshofen śledziło średnio 6,91 mln widzów TVP1, co przełożyło się na 41,27 proc. udziału.

Na 15. miejscu znalazł się trzeci konkurs TCS z 4 stycznia. Jednoseryjne zawody z Innsbrucka transmitowane w Jedynce śledziło 3,01 mln widzów (35,25 proc. udziału).

Drugim najchętniej oglądanym programem informacyjnym w zeszłym tygodniu były „Wiadomości” TVP1, które 6 stycznia obejrzało 4,77 mln widzów. Była to czwarta najchętniej oglądana pozycja programowa w zeszłym tygodniu.

Oczko niżej znalazły się konkurencyjne „Fakty” TVN, które cztery dni wcześniej śledziło 4,03 mln osób.

18. miejsce zajęła Gala Mistrzów Sportu, którą w TVP1 oglądało 2,70 mln widzów.

Zobacz tabelę

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności też był „Teleexpress”, który oglądało średnio 2,39 mln osób (36,97 proc. udziału).

Drugie miejsce zajął konkurs skoków w Bischofshofen (2,35 mln widzów; 35,45 proc. udziału), a podium uzupełnia „M jak miłość” (2,12 mln widzów; 32,01 proc. udziału).

Zobacz tabelę

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

Zobacz tabelę

Udział TVP1 wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zmniejszył się o 0,04 pkt. proc. do 11,41 proc. Drugi był Polsat, którego udział w analizowanym okresie zmalał o 0,76 pkt. proc. do 10,53 proc. Podium uzupełnia TVN. Udział tej stacji wyniósł 9,03 proc., po spadku o 0,34 pkt. proc. Oczko niżej znalazła się TVP2, której tygodniowy wynik wyniósł 8,01 proc. (w dół o 0,75 pkt. proc.).

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zmniejszył się z 40,87 proc. do 38,98 proc.

Pierwszą piątkę uzupełnia kanał TV4, który awansował z miejsca siódmego (3,79 proc.; do góry o 0,36 pkt. proc.).

Zobacz tabelę

Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) liderem nadal był Polsat. Stacja ta zmniejszyła swój udział o 0,82 pkt. proc. do 12,20 proc. Drugie miejsce zajął TVN, którego wynik uplasował się na poziomie 11,57 proc., po wzroście udziału o 0,18 pkt. proc.

Tzw. „wielką czwórkę” uzupełniają: Jedynka (w dół o 0,41 pkt. proc. do 7,93 proc.) i Dwójka (- 0,41 pkt. proc. do 6,52 proc.).

Zobacz tabelę

W grupie wiekowej 16-59 na pozycji lidera oglądalności też znalazł się Polsat (w dół o 0,49 pkt. proc. do 11,88 proc.).

Zobacz tabelę

Autor:Michał Kurdupski

Więcej informacji:podsumowanie tygodnia

KOMENTARZE(17)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas