Telewizja2015-12-07
7

TVP1 i Polsat na czele oglądalności w jesiennej ramówce. TVN z największym spadkiem w czołówce (raport)

W tegorocznej jesiennej ramówce na pozycję lidera oglądalności w rynku telewizyjnym awansowała TVP1. Spory spadek odnotował TVN, który spadł z miejsca pierwszego na trzecie. Zaś w grupie komercyjnej na pierwsze miejsce awansował Polsat.

Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w okresie od 1 września do 30 listopada 2015 roku należało do TVP1, która awansowała z miejsca trzeciego. Średni dobowy udział tego kanału względem analogicznego okresu 2014 roku zwiększył się o 10,95 proc. i wyniósł 12,46 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Drugą pozycję zajął Polsat, którego udział w analizowanym okresie zmniejszył się o 4,01 proc. do 12,20 proc. Podium uzupełnia TVN, który przed rokiem był liderem. Jego wynik w porównaniu do jesiennej ramówki ub.r. zmalał o 13,81 proc. do 11,05 proc. - najbardziej w czołowej dziesiątce zestawienia.

Z kolei czwarte miejsce przypadło TVP2 (8,78 proc. udziału; w dół o 4,25 proc.).

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” zmalał z 45,93 proc. w okresie od 1 września do 30 listopada 2014 roku do 44,49 proc. w okresie od 1 września do 30 listopada 2015 roku.

Na piątym miejscu zestawienia (po awansie z dziewiątej lokaty) uplasował się kanał TVP Info, którego udział wyniósł 3,64 proc., po wzroście o 34,81 proc. - największym w pierwszej dziesiątce rankingu.

W top 10 znalazły się jeszcze takie stacje, jak: TV4 (3,50 proc.; wzrost o 26,35 proc.), TVN24 (3,35 proc.; do góry o 20,07 proc.), TVN7 (3,21 proc.; - 7,76 proc.), TV Puls (2,93 proc.; - 7,57 proc.) i Puls 2 (1,56 proc.; + 4,70 proc.).

Zobacz tabelę

W grupie komercyjnej 16-49 z miejsca drugiego na pozycję lidera awansował Polsat, którego udział w okresie od 1 września do 30 listopada br. wyniósł 13,72 proc., po stracie o 2,14 proc.

Na drugie miejsce spadł TVN. Jego wynik zmniejszył się o 9,60 proc. do 13,18 proc. - najbardziej w top 10.

Na podium znalazła się jeszcze TVP1 (8,39 proc udziału; do góry o 5,93 proc.). Natomiast czwarta lokata należała do siostrzanej TVP2 (7,59 proc., w dół o 0,65 proc.).

Warto dodać, że w czołowej dziesiątce najwięcej zyskała stacja TV4 - było to 23,27 proc. do 3,92 proc.

Zobacz tabelę

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(7)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas