Telewizja2013-02-04
15

TVP1 liderem, ale traci najwięcej. Zyskują małe stacje (top 20 styczeń 2013)

W styczniu 2013 roku wszystkie główne stacje telewizyjne zanotowały spadki oglądalności. Najwięcej straciła TVP1, której jednak udało się obronić pozycję lidera rynku. Z kolei w grupie komercyjnej pierwsze miejsce zajął Polsat.

Jak wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl, w styczniu 2013 roku pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji zajęła telewizja TVP1. Względem stycznia 2012 roku jej udział spadł jednak najbardziej w zestawieniu, bowiem o 2,78 pkt. proc. i wyniósł 14,07 proc.

Na drugiej lokacie znalazł się Polsat, którego udział zmalał o 1,45 pkt. proc. do 12,95 proc. Z czwartego na ostatnie miejsce podium awansowała TVN, której wynik jednak zmalał o 0,90 pkt. proc. do 12,38 proc. Z kolei na czwartą pozycję spadła TVP2 po spadku udziału o 2,37 proc. do poziomu 11,33 proc.

Wzrostami za to pochwalić się mogą zajmujące odpowiednio od piątego do siódmego miejsca mniejsze kanały ogólnorozrywkowe, które dostępne są w ramach naziemnej telewizji: TVN7 (3,41 proc. udziału; po wzroście o 1,18 pkt. proc.), TV4 (3,13 proc.; + 0,88 pkt. proc.) oraz TV Puls (3,02 proc.; + 1,01 pkt. proc.).

Zobacz tabelę


W grupie komercyjnej 16-49 na pozycji lidera utrzymał się Polsat
, którego udział w styczniu br. zmalał o 1,94 pkt. proc. do poziomu 14,45 proc. Drugie miejsce zajęła TVN (12,98 proc. udziału, spadek o 0,74 pkt. proc.). Ostatnie miejsce podium należało do TVP1 (10,70 proc., - 2,21 pkt. proc.). Z kolei na czwartej lokacie uplasowała się TVP2 (9,91 proc., - o 2,06 pkt. proc.).

Zobacz tabelę


Z kolei wśród widzów w wieku 16-49 lat zamieszkałych w miastach pozycja lidera należała do TVN z wynikiem na poziomie 13,95 proc., po spadku o 1,46 pkt. proc. Drugie miejsce przypadło Polsatowi (13,29 proc. udziału, spadek o 1,61 pkt. proc.). Z kolei na ostatniej lokacie podium uplasowała się TVP1 (9,56 proc., - 0,89 pkt. proc.).

Zobacz tabelę


W styczniu 2013 roku największą widownię zgromadził nadany w TVP2 serial „M jak miłość”, którego odcinek wyemitowany 7 stycznia br. obejrzało aż 7,31 mln widzów. Na drugim miejscu znalazł się „Teleexpress” z widownią wynoszącą 6,89 mln oglądających.

W zestawieniu dwudziestu najchętniej oglądanych programów aż 11 pozycji zajęły pozycje wyemitowane przez TVP1. Osiem lokat należało do programów TVP2, zaś tylko jedna do pozycji z TVN. 

Zobacz tabelę

Autor:mk

KOMENTARZE(15)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas