Telewizja 2018-02-06
18

TVP1 liderem. „M jak miłość” i PŚ w skokach w Willingen hitami tygodnia

Zdecydowanie największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadził serial „M jak miłość”. Na podium uplasowały się transmisja konkursu PŚ w skokach narciarskich w Willingen i „Teleexpress”. Wśród stacji liderem była TVP1 - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

W minionym tygodniu, tj. w okresie od 29 stycznia do 4 lutego 2018 roku, najwięcej widzów zgromadził obyczajowy serial „M jak miłość”, którego wtorkowy odcinek oglądało 6,43 mln widzów, co przełożyło się na 40,14 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Jak wynika z naszej analizy, jest to najwyższa widownia tego serialu od lutego 2017 roku.

Na drugim miejscu znalazła się transmisja z sobotniego konkursu Pucharu Świata w skokach narciarskich w Willingen. Zawody te śledziło średnio 5,05 mln widzów TVP1, co przełożyło się na 39,37 proc. udziału.

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym był „Teleexpress” TVP1, który 3 lutego (pokazanego wyjątkowo w przerwie konkursu skoków o 17.05) na antenie tej stacji obejrzało 4,70 mln widzów (36,28 proc. udziału). Była to trzecia topowa pozycja programowa w rankingu.

Z kolei najpopularniejsze „Fakty” TVN zgromadziły 3,62 mln widzów (emisja 30 stycznia; 6. pozycja). 2,89 mln oglądających miały pokazane w niedzielę konkurencyjne „Wiadomości” TVP1 (13. pozycja).

Czwarty był medyczny serial „Na dobre i na złe”. Odcinek tej produkcji pokazany 31 stycznia miał 4 mln oglądających, a jego SHR% wyniósł 25,45 proc.

Oczko niżej znalazł się codzienny serial Dwójki „Barwy szczęścia”. Produkcję tę dzień wcześniej śledziło 3,97 mln widzów (24,46 proc. udziału).

Zobacz tabelę

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności też był serial „M jak miłość”, który miał 2,20 mln osób, co dało Dwójce 35,61 proc. udziału.

Drugie miejsce należało do relacji z konkursu PŚ w skokach narciarskich w Willingen (1,58 mln widzów; 33,98 proc. udziału), a podium uzupełnia „Teleexpress” (1,44 mln widzów; 30,75 proc. udziału).

Zobacz tabelę

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

Zobacz tabelę

Udział liderującej TVP1 wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zmniejszył się o 0,47 pkt. proc. do 10,86 proc.

Drugą lokatę zajął Polsat, którego udział w analizowanym okresie wyniósł 9,88 proc., po spadku o 0,61 pkt. proc.

Podium uzupełnia TVN. Udział tej stacji w zeszłym tygodniu wyniósł 9,26 proc., po spadku względem poprzedniego o 0,14 pkt. proc.

Czwartą lokatę zajęła TVP2 (stacja ta zanotowała wzrost wynoszący 0,43 pkt. proc. do 8,78 proc. udziału).

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zmniejszył się z 39,57 proc. do 38,78 proc.

Pierwszą piątkę uzupełnia Czwórka. Jej średni udział wyniósł 4,10 proc. (wzrost o 0,22 pkt. proc.).

Zobacz tabelę

Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) liderem był TVN. Udział tej stacji zmniejszył się o 0,35 pkt. proc. do 12,16 proc. Wynik drugiego Polsatu uplasował się na poziomie 11,36 proc. (w dół o 0,24 pkt. proc.).

Tzw. „wielką czwórkę” uzupełniają: Dwójka (+ 0,54 pkt. proc. do 7,68 proc.), która wyprzedziła Jedynkę (- 0,53 pkt. proc. do 7,33 proc.).

Zobacz tabelę

Wśród widzów w grupie wiekowej 16-59 pierwszy też był Polsat (w dół o 0,59 pkt. proc. do 11,03 proc.).

Zobacz tabelę

Autor: Michał Kurdupski

Więcej informacji: podsumowanie tygodnia

KOMENTARZE (18) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas