Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadziła transmisja TCS w Bischofshofen, a podium uzupełniają: studio sportowe w trakcie tych zawodów oraz konkurs skoków z Garmisch-Partenkirchen. Wśród stacji w 4+ liderem była TVP1, a w 16-49 - TVN - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
W minionym tygodniu, tj. w okresie od 1 do 7 stycznia 2018 roku, najwięcej widzów zgromadziła transmisja finałowego konkursu prestiżowego Turnieju Czterech Skoczni w skokach narciarskich. Wygrane przez Kamila Stocha zawody z Bischofshofen śledziło średnio 7,28 mln widzów TVP1, co przełożyło się na 47,11 proc. udziału - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Drugie miejsce zajęła transmisja studia sportowego pomiędzy I a II serią zawodów w Bischofshofen. Relacja ta w TVP1 miała 6,24 mln widzów, co dało stacji 40,10 proc. udziału.
Podium uzupełnia noworoczny konkurs TCS z Garmisch-Partenkirchen, który w Jedynce śledziło 5,66 mln widzów 39,40 proc. udziału.
Najchętniej oglądanym programem informacyjnym w zeszłym tygodniu były „Wiadomości” TVP1, które 6 stycznia (tuż po konkursie skoków) na antenie tej stacji obejrzało 4,51 mln widzów (27,70 proc. udziału). Była to czwarta topowa pozycja programowa w rankingu.
Z kolei najpopularniejszy „Teleexpress” TVP1 na głównej antenie zgromadził 3,84 mln widzów (emisja 1 stycznia; 5. pozycja). Trzecim najchętniej oglądanym serwisem newsowym były „Fakty”, które dzień później w TVN miały 3,64 mln widzów (7. pozycja).
Zobacz tabelęWśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności też był konkurs skoków z Bischofshofen, który miał 2,66 mln osób, co dało TVP1 45,64 proc. udziału.
Drugie miejsce należało do studia sportowego (2,36 mln widzów; 39,89 proc. udziału), a podium uzupełnia konkurs skoków z Ga-Pa (1,85 mln widzów; 34,66 proc. udziału).
Zobacz tabelę20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.
Zobacz tabelęUdział liderującej TVP1 wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zwiększył się o 2,29 pkt. proc. do 12,43 proc.
Drugi był Polsat, którego udział w analizowanym okresie wyniósł 10,19 proc., po wzroście o 0,85 pkt. proc.
Podium uzupełnia TVN, awansujący z miejsca czwartego. Udział tej stacji w zeszłym tygodniu wyniósł 8,96 proc., po wzroście względem poprzedniego o 0,03 pkt. proc.
Z kolei na czwartą lokatę spadła TVP2 (stacja ta zanotowała spadek wynoszący 1,27 pkt. proc. do 7,99 proc. udziału).
Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zwiększył się z 37,67 proc. do 39,57 proc.
Pierwszą piątkę uzupełnia Czwórka. Jej średni udział wyniósł 3,89 proc. (spadek o 0,21 pkt. proc.).
Zobacz tabelęWśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) liderem był TVN. Udział tej stacji zwiększył się o 0,86 pkt. proc. do 11,59 proc.
Drugi był TVN, którego udział uplasował się na poziomie 11,47 proc. (do góry o 0,75 pkt. proc.).
Tzw. „wielką czwórkę” uzupełniają: Jedynka (+ 2,16 pkt. proc. do 8,95 proc.), która wyprzedziła Dwójkę (- 1,09 pkt. proc. do 7,02 proc.).
Zobacz tabelęWśród widzów w grupie wiekowej 16-59 pierwszy był Polsat (do góry o 0,96 pkt. proc. do 11,20 proc.).
Zobacz tabelę