Telewizja 2014-01-03
1

TVP1 liderem w grudniu 2013 roku. „Teleexpress” pokonał „M jak miłość”

W grudniu 2013 roku wszystkie główne stacje zanotowały spadki udziałów w rynku telewizyjnym, a na pozycji lidera znalazła się TVP1. Największą widownią pochwalić się mógł „Teleexpress”, który pokonał serial „M jak miłość”.

Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w grudniu 2013 roku zajęła TVP1. Udział tego kanału względem grudnia 2012 roku zmniejszył się o 1,01 proc. i wyniósł 13,78 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Drugie miejsce zajęła telewizja TVN, której udział zmalał o 12,92 proc. i wyniósł 11,59 proc. Na trzeciej lokacie znalazł się Polsat, tracący 8,75 proc. do 11,37 proc. Natomiast czwarte miejsce należało do TVP2. Udział tej stacji w badanym miesiącu zmniejszył się o 13,15 proc. i wyniósł 10,70 proc. - jednocześnie był to największy spadek wśród wszystkich stacji tworzących tzw. „wielką czwórkę”.

Ogółem łączny udział czterech głównych stacji telewizyjnych w analizowanym okresie zmalał z 52,01 proc. do 47,44 proc.

Z cyfryzacji naziemnej telewizji korzystają stacje zajmujące kolejne lokaty w rankingu. Na piątym miejscu uplasował się kanał TVN7, który awansował z miejsca szóstego, a jego udział poszedł do góry o 3,44 proc. do 3,31 proc. Nieco mniej zyskała konkurencyjna TV Puls. Znalazła się ona oczko niżej (po awansie z miejsca siódmego) z wynikiem na poziomie 3,16 proc., notując wzrost o 2,60 proc. O dwa miejsca niżej znalazła się TV4, której udział wzrósł z 2,87 proc. do 2,95 proc. (czyli o 2,79 proc.).

Bardzo duży spadek udziału odnotował z kolei odświeżony kanał TVP Info, którego średni miesięczny wynik zmniejszył się aż o 48,63 proc. do 1,69 proc. Tym samym stacja w rankingu spadła z miejsca piątego na dziesiąte. Od września ub.r. TVP Info przestało emitować popularne programy lokalne i wypadło z analogowych ofert kablówek.

W pierwszej dziesiątce zestawienia znalazły się jeszcze dwa kanały: TVN24 (2,95 proc. udziału; wzrost o 5,36 proc.) oraz Polsat 2 (1,74 proc. udziału; do góry o 7,41 proc.).

Zobacz tabelę

Na kolejnych podstronach zestawienia najpopularniejszych kanałów w grupie wiekowej 16-49 i najchętniej oglądanych programów

Autor: mk

KOMENTARZE (1) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas