Telewizja2016-05-09
27

TVP1 najmocniej z głównych kanałów TVP traci widzów, zmalała jej przewaga nad TVP2 (dane tydzień po tygodniu)

W dniach 18-24 kwietnia br. TVP1 zanotowała najniższy tygodniowy udział w rynku telewizyjnym w historii prowadzenia badań telemetrycznych w Polsce. Stacja ta ma już tylko minimalną przewagę nad TVP2. Dane telemetryczne głównych stacji TVP tydzień po tygodniu w raporcie Wirtualnemedia.pl.

Poniższa analiza przedstawia uśrednione dane oglądalności tydzień po tygodniu czołowych stacji Telewizji Polskiej: TVP1, TVP2 oraz TVP Info w okresie od 29 czerwca 2015 roku do 1 maja 2016 roku. W tym czasie we wszystkich 44 tygodniach najwyższą widownię w grupie wiekowej 4+ miała Jedynka - wynika z danych Nielsen Audience Measurement.

Przewaga TVP1 nad Dwójką w ostatnich czterech tygodniach badanego okresu wynosiła jednak zaledwie od 30 do 75 tys. widzów, podczas, gdy w poprzednich 40 tygodniach było to w przedziale od 117 do 384 tys. oglądających.

TVP1 najwyższy tygodniowy udział w analizowanym okresie - wynoszący 14,13 proc. - miała w tygodniu od 16 do 22 listopada ub.r. Z kolei najniższy wynik stacja zanotowała w przedostatnim tygodniu analizy, czyli od 18 do 24 kwietnia br. - wyniósł on 9,58 proc. Jednocześnie był to najniższy tygodniowy udział Jedynki w historii prowadzenia badań telemetrycznych w Polsce.

Ponadto pierwszy raz w historii stacja ta zanotowała tygodniowy wynik w grupie 4+ poniżej poziomu 10 proc.

Udziały Dwójki w analizowanym okresie wahały się od 6,43 proc. (27 lipca - 2 sierpnia ub.r.) do 9,87 proc. (28 grudnia ub.r. - 3 stycznia br.), a TVP Info - od 2,85 proc. (28 marca - 3 kwietnia br.) do 4,58 proc. (3-9 sierpnia ub.r.)

Zobacz tabelę

Z kolei w grupie komercyjnej przez 35 z 44 tygodni wśród analizowanych stacji najwięcej widzów miała TVP1. Dwójka na prowadzenie wyszła 9 razy, w tym aż sześciokrotnie w ostatnich dziewięciu tygodniach.

Zobacz tabelę

Warto dodać, że w ostatnim pełnym miesiącu, czyli w kwietniu br., TVP1 w grupie 4+ miała średnio 10,07 proc. udziału w rynku telewizyjnym (najsłabszy miesięczny wynik w historii prowadzenia badań telemetrycznych), co dało jej trzecie miejsce wśród wszystkich stacji w Polsce. Udział Dwójki wyniósł wtedy 8,99 proc. (4. miejsce), a TVP Info - 2,98 proc. (9. miejsce).

Autor:mk

Więcej informacji:podsumowanie tygodnia, TVP1

KOMENTARZE(27)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas