Telewizja2018-01-03
17

TVP1 nowym liderem. „Teleexpress”, TCS i „Sylwester z Dwójką” hitami tygodnia

W 2018 gwiazdą W 2018 gwiazdą "Sylwestra Marzeń" był Luis Fonsi. Tu: z tancerką podczas koncertu w Zakopanem TVP, fot. akpa

Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadził „Teleexpress”, a na podium znalazły się jeszcze: transmisja TCS w Oberstdorfie i „Sylwester z Dwójką”. Wśród stacji nowym liderem została TVP1, która wyprzedziła TVN i Polsat - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

W okresie od 25 do 31 grudnia 2017 roku najwięcej widzów zgromadził informacyjny serwis „Teleexpress”, którego sobotnie wydanie oglądało 4,96 mln widzów TVP1, co przełożyło się na 36,10 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Na drugim miejscu znalazła się transmisja z sobotniego konkursu TCS w Oberstdorfie. Zawody te śledziło średnio 4,90 mln widzów TVP1, co przełożyło się na 35,88 proc. udziału.

Podium uzupełnia relacja z „Sylwestra z Dwójką”. Trwająca 6 godzin transmisja na antenie TVP2 miała 4,69 mln oglądających, a jej SHR% wyniósł 35,45 proc.

Drugim najchętniej oglądanym serwisem informacyjnym były „Fakty” TVN, które uplasowały się tuż za podium. 27 grudnia miały one 3,53 mln widzów. Z kolei najpopularniejsze „Wiadomości” TVP1 zgromadziły 2,85 mln widzów (emisja 26 grudnia; 9. pozycja). 2,46 mln oglądających miały pokazane trzy dni później „Wydarzenia” Polsatu (15. pozycja).

Czołową piątkę zestawienia zamyka codzienny serial „Barwy szczęścia”, który w środowy wieczór w TVP2 śledziło 3,30 mln widzów (20,64 proc. udziału).

Zobacz tabelę

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności był „Sylwester z Dwójką”, który miał 1,81 mln osób, co dało TVP2 34,91 proc. udziału.

Drugie miejsce należało do „Teleexpressu” (1,54 mln widzów; 31,02 proc. udziału), a podium uzupełnia konkurs skoków z Oberstdorfu (1,53 mln widzów; 31,14 proc. udziału).

Zobacz tabelę

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

Zobacz tabelę

Udział liderującej TVP1 wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zwiększył się o 1,67 pkt. proc. do 10,14 proc. Stacja ta na pierwsze miejsce awansowała z trzeciego.

Na drugą lokatę spadł Polsat, którego udział w analizowanym okresie wyniósł 9,34 proc., po spadku o 2,01 pkt. proc.

Podium uzupełnia TVP2, awansująca z miejsca czwartego. Udział tej stacji w zeszłym tygodniu wyniósł 9,26 proc., po wzroście względem poprzedniego o 0,79 pkt. proc.

Z kolei z drugiej na czwartą lokatę spadł TVN (stacja ta zanotowała spadek wynoszący 0,34 pkt. proc. do 8,93 proc. udziału).

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zwiększył się z 37,56 proc. do 37,67 proc.

Pierwszą piątkę uzupełnia Czwórka, która awansowała z miejsca siódmego. Jej średni udział wyniósł 4,10 proc. (wzrost o 0,04 pkt. proc.).

Zobacz tabelę

Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) z miejsca drugiego na pozycję lidera awansował TVN. Udział tej stacji jednak zmniejszył się o 0,58 pkt. proc. do 10,73 proc.

Na drugie miejsce spadł TVN, którego udział uplasował się na poziomie 10,72 proc. (w dół o 2,30 pkt. proc.).

Tzw. „wielką czwórkę” uzupełniają: Dwójka (+ 1,26 pkt. proc. do 8,11 proc.) i Jedynka (+ 1,75 pkt. proc. do 6,79 proc.).

Zobacz tabelę

Wśród widzów w grupie wiekowej 16-59 pierwszy był Polsat (w dół o 2,29 pkt. proc. do 10,24 proc.).

Zobacz tabelę

Autor:Michał Kurdupski

Więcej informacji:podsumowanie tygodnia

KOMENTARZE(17)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas