Telewizja2014-07-03
6

TVP1, TVP2, Polsat i TVN ze spadkami w I półroczu, tylko TV Puls na plusie w czołówce

W I półroczu br. wszystkie główne stacje miały niższe udziały niż rok wcześniej, a największy spadek zanotowała stacja TVN. Straciły też naziemne kanały TVN7 i TV4, a zyskała TV Puls. Na czele najpopularniejszych programów znalazły się relacje z igrzysk olimpijskich w Soczi.

Liderem oglądalności w I półroczu br. była Jedynka, której udział wyniósł 13,19 proc., czyli o 3,51 proc. mniej niż rok wcześniej - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl. Na drugie miejsce z trzeciego awansował Polsat, którego udział - mimo silnej wiosennej oferty programowej - spadł jednak z 12,57 proc. do 11,77 proc.

Na trzeciej pozycji znalazł się - będący rok temu na drugiej lokacie - TVN. Jego udział zmalał najbardziej wśród głównych stacji, bo o 9,97 proc. i wyniósł 11,74 proc. Poza podium pozostała TVP2, notująca spadek o 4,99 proc. do 10,09 proc.

Łącznie udział stacji tworzących tzw. „wielką czwórkę” w I półroczu br. wyniósł 46,79 proc., podczas gdy rok wcześniej było to 49,90 proc.

Spadki w I półroczu br. zanotowały też dwa z trzech kanałów ogólnorozrywkowych z tzw. drugiej ligi, które nadają w naziemnej telewizji cyfrowej.

Na piątej pozycji znalazł się TVN 7, którego udział zmalał o 4,75 proc. do 3,41 proc. Oczko niżej uplasowała się TV Puls - ta stacja jednak zanotowała wzrost o 5,10 proc. (jedyny w pierwszej dziesiątce rankingu) i jej udział wyniósł 3,09 proc. Z kolei TV4 zajęła miejsce 9. z wynikiem na poziomie 2,58 proc. (spadek aż o 17,31 proc. - największy w top 10 zestawienia).

Na minusie I półrocze br. zakończyły też dwa wiodące kanały newsowe - TVN24 znalazł się na miejscu 7. (2,98 proc. udziału, spadek o 3,25 proc.), a TVP Info na pozycji 8. (2,73 proc., - 11,07 proc.).

Zobacz tabelę


W najważniejszej dla reklamodawców grupie komercyjnej 16-49 liderem rynku był Polsat, którego udział wyniósł 13,35 proc, czyli mniej o 4,78 proc. niż rok wcześniej.

Pozycję wicelidera zajął TVN z wynikiem na poziomie 12,98 proc. po spadku o 9,74 proc. Dalej uplasowały się: TVP1 (9,92 proc. udziału , spadek o 1,68 proc. ) i TVP2 (8,76 proc., - 5,50 proc.).

Tuż za wielką czwórką znalazła się zyskująca aż 10,44 proc. TV Puls. Udział tej telewizji wyniósł 3,49 proc. Kolejne dwa miejsca zajęły stacje TVN7 i TV4, notujące spadki odpowiednio o 13,01 proc. i 10,14 proc.

Zobacz tabelę


Najwięcej widzów w I półroczu br. zgromadziły relacje z zimowych igrzysk olimpijskich w Soczi, pokazywane przez TVP1. Na pierwszym miejscu znalazła się transmisja z konkursu skoków narciarskich na dużej skoczni, podczas którego Kamil Stoch zdobył drugi złoty medal olimpijski. Zgromadziła ona przed telewizorem 10,44 mln widzów.

Drugą pozycję zajęła ceremonia kwiatowa podczas igrzysk w Soczi, którą obejrzało 9,5 mln widzów. Oczko niżej znalazło się studio olimpijskie z widownią wynoszącą 8,88 mln osób.

W top 10 najpopularniejszych programów I półrocza 2014 roku znalazło się osiem pozycji z TVP1 i dwie z TVP2. Żadnego z miejsc nie zajęły ani Polsat, ani TVN.

Zobacz tabelę

Autor:Patryk Pallus

KOMENTARZE(6)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas