Telewizja2015-10-27
1

TVP1 umacnia się na pozycji lidera. „M jak miłość” i debata Szydło-Kopacz hitami tygodnia

W minionym tygodniu na pozycji lidera oglądalności w rynku telewizyjnym umocniła się TVP1. Z kolei wśród widzów w grupie komercyjnej na pierwsze miejsce awansował Polsat. Szczegóły w tradycyjnym podsumowaniu tygodnia.

Udział liderującej TVP1 w okresie od 19 do 25 października 2015 roku zwiększył się o 0,43 pkt. proc. do 12,69 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych na zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl.

Drugą lokatę zajął Polsat, którego udział w analizowanym okresie zmalał o 0,20 pkt. proc. i wyniósł 11,86 proc. Na ostatniej pozycji podium uplasował się TVN. Wynik tej stacji to 10,87 proc., po spadku o 0,58 pkt. proc. Natomiast czwarte miejsce przypadło TVP2 (8,15 proc.; w dół o 0,44 pkt. proc.).

Warto dodać, że łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zmniejszył się o 0,79 pkt. proc. do 43,57 proc.

Wysokimi udziałami w rynku telewizyjnym w zeszłym tygodniu (na tle ostatnich paru tygodni) w zestawieniu top 20 pochwalić się mogły takie stacje jak: TVP Info (4,08 proc.; + 0,99 pkt. proc.), TV4 (3,66 proc.; + 0,06 pkt. proc.), TVN24 (3,62 proc.; + 0,57 pkt. proc.), Polsat News (1,29 proc.; + 0,33 pkt. proc.), TV6 (1,28 proc.; + 0,08 pkt. proc.) i TVP Regionalna (1,11 proc.; + 0,09 pkt. proc.).

Zobacz tabelę

W grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) z miejsca drugiego na pozycję lidera awansował Polsat. Stacja ta zanotowała wzrost o 0,11 pkt. proc. do 13,11 proc. udziału. Na drugie miejsce spadł TVN, którego udział zmniejszył się o 1,05 pkt. proc. do 12,80 proc.

Ostatnią pozycję podium zajęła Jedynka - udział tej stacji wyniósł 8,56 proc., po wzroście o 0,14 pkt. proc. Zaś czwarta lokata przypadła Dwójce (w dół o 0,27 pkt. proc. do 7,01 proc.).

Zobacz tabelę

Autor:Michał Kurdupski

Więcej informacji:podsumowanie tygodnia

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas