Telewizja2017-03-20
35

TVP1 wyprzedziła Polsat. 5,7 mln widzów niedzielnego konkursu lotów w Vikersund

fot. tvpfot. tvp

Najchętniej oglądanym programem telewizyjnym w zeszłym tygodniu był serial „M jak miłość”, a oczko niżej uplasował się niedzielny konkurs PŚ w lotach narciarskich. Wśród stacji nowym liderem w 4+ została TVP1 - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

W okresie od 13 do 19 marca 2017 roku, najwięcej widzów zgromadził obyczajowy serial „M jak miłość”, którego poniedziałkowy odcinek oglądało 5,93 mln widzów, co przełożyło się na 36,21 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Na drugiej pozycji znalazła się transmisja z indywidualnego konkursu PŚ w lotach narciarskich w Vikersund, który był finałem pierwszej edycji nowego turnieju Raw Air. Zawody te śledziło średnio 5,73 mln widzów TVP1, co przełożyło się na 42,58 proc. udziału.

Podium uzupełnia studio pokazane dzień wcześniej w trakcie rozgrywania drużynowego konkursu lotów w Vikersund, które na antenie Jedynki oglądało 4,69 mln widzów, co dało stacji 33,56 proc. udziału.

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym w zeszłym tygodniu był „Teleexpress” TVP1, który 19 marca obejrzało 4,42 mln widzów (33,31 proc. udziału). Była to czwarta topowa pozycja programowa w rankingu.

Z kolei najpopularniejsze „Wiadomości” TVP1 zgromadziły 3,99 mln widzów (emisja 18 marca; 6. pozycja). 3,66 mln oglądających miały pokazane cztery dni wcześniej konkurencyjne „Fakty” TVN (9. pozycja).

Liderem oglądalności programów typu talent-shows znalazł się kolejny odcinek nowej edycji „Tańca z gwiazdami” (2,60 mln widzów; emisja 17 marca w Polsacie; 20. pozycja w zestawieniu).

Zobacz tabelę

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności też był tutaj niedzielny konkurs lotów narciarskich, który oglądało średnio 1,94 mln osób (36,88 proc. udziału).

Drugie miejsce zajął serial „M jak miłość” (1,93 mln widzów; 30,05 proc. udziału), a podium uzupełnia studio sportowe pomiędzy I, a II serią niedzielnych lotów (1,55 mln widzów; 29,57 proc. udziału).

W czołowej piątce znalazły się jeszcze: „Kuchenne rewolucje” (1,53 mln; 27,90 proc.) i „MasterChef Junior” (1,48 mln; 20,05 proc.).

Zobacz tabelę

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

Zobacz tabelę

Udział TVP1 wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zwiększył się o 1,76 pkt. proc. do 12,26 proc. Stacja ta na pozycję lidera awansowała z miejsca drugiego.

Na drugą lokatę spadł Polsat, którego udział w analizowanym okresie wyniósł 11,06 proc., po spadku o 0,53 pkt. proc. Podium uzupełnia TVN. Udział tej stacji wyniósł 9,90 proc. (w dół o 0,38 pkt. proc.). Oczko niżej znalazła się TVP2, której tygodniowy wynik wyniósł 8,05 proc. (w dół o 0,43 pkt. proc.).

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zwiększył się z 40,85 proc. do 41,27 proc.

Pierwszą piątkę uzupełnia kanał TV4, który awansował z miejsca szóstego (4,03 proc.; jednak w dół o 0,23 pkt. proc.).

Zobacz tabelę

Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) liderem był TVN. Stacja ta zmniejszyła swój udział o 0,57 pkt. proc. do 13,28 proc. Wynik drugiego Polsatu uplasował się na poziomie 12,22 proc., po spadku udziału wynoszącym 0,82 pkt. proc.

Tzw. „wielką czwórkę” uzupełniają: Jedynka (do góry o 1,22 pkt. proc. do 8,13 proc.), która wyprzedziła Dwójkę (- 0,34 pkt. proc. do 7,20 proc.).

Zobacz tabelę

W grupie wiekowej 16-59 pierwsze miejsce zajął Polsat (w dół o 0,61 pkt. proc. do 12,18 proc.).

Zobacz tabelę

Autor:mk

Więcej informacji:podsumowanie tygodnia

KOMENTARZE(35)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas