Największy wzrost sprzedaży wśród magazynów dla młodzieży zanotował w październiku ub.r. miesięcznik “Twist”. Miesiąc na największym minusie zakończył natomiast “Popcorn”, spory spadek dotknął też “13 Magazyn Nastolatki”.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy wynika, że pozycję lidera w październiku ub.r. utrzymał dwutygodnik „Bravo” (Wydawnictwo Bauer) ze sprzedażą ogółem na poziomie 182 368 gz. i stratą wynoszącą 2,64 proc.
Drugie miejsce należało do miesięcznika „Twist” (Wydawnictwo Bauer), który sprzedał się w liczbie 108 654 egz. Magazyn ten zanotował największy wzrost w zestawieniu, wynoszący aż 71,06 proc. Obecnie kosztuje on 3,99 zł, podczas gdy rok wcześniej - 5,49 zł.
Podium zamyka także wydawany przez Bauera miesięcznik „Bravo Girl”. Jego sprzedaż ogółem wyniosła 90 130 egz. i była o 10,20 proc. wyższa niż rok wcześniej, gdy magazyn był dwutygodnikiem.
Największy spadek w rankingu dotknął zajmującego szóste, przedostatnie miejsce miesięcznika “Popcorn” wydawanego przez Ringier Axel Springer Polska. Jego sprzedaż ogółem poszybowała w dół aż o 54,91 proc. i wyniosła 33 414 egz. W pażdzierniku 2010 roku kosztował on 2,30 zł, a rok później - 2,99 zł.
Zobacz tabelę
W październiku ub,r. w porównaniu do września ub.r. wzrost sprzedaży zanotował jedynie “13 Magazyn Nastolatki” (Egmont Polska), którego wynik poszedł do góry o 6,76 proc. Pozostałe tytuły straciły, a najwięcej z nich “Popcorn” (36,56 proc.).