Prasa2011-07-18
2

“Twist” zyskał najwięcej, mocno w dół tytuły Ringiera

“Bravo Girl” i “Fun Club” to jedyne tytuły młodzieżowe, które zanotowały w kwietniu br. wzrosty sprzedaży. Pozostałe pisma straciły, a największymi spadkami dotknięte zostały “Popcorn” i “Dziewczyna”.

Liderem pozostaje dwutygodnik “Bravo” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem w kwietniu br. wyniosła 196 144 egz. i była o 0,9 proc. niższa niż rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Na drugie miejsce z trzeciego awansował magazyn “Bravo Girl” (Wydawnictwo Bauer) z wynikiem 104 201 egz., który zanotował wzrost o 6,9 proc. Do końca marca br. tytuł ten był dwutygodnikiem, zaś od kwietnia jest on miesięcznikiem (więcej na ten temat).

Na podium uplasował się jeszcze jeden magazyn Bauera - miesięcznik “Twist” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem w czwartym miesiącu br. wzrosła najbardziej w zestawieniu, bo o 23,9 proc. i wyniosła 83 190 egz.

Najwięcej w rankingu stracił wydawany przez Ringier Axel Springer Polska “Popcorn”, plasujący się na pozycji piątej. Wynik tego miesięcznika poszedł w dół aż o 53,3 proc. i wyniósł 42 387 egz. Sporo (38,4 proc.) stracił też drugi młodzieżowy miesięcznik Springera - “Dziewczyna”, która zajęła ostatnie miejsce (jej wynik to 39 757  egz.).

Aby poprawić rentowność obu tych pism, wydawca zdecydował się na połączenie ich redakcji od kwietnia br. (dowiedz się więcej). Dodatkowo od majowego numeru “Dziewczyna” ukazuje się wyłącznie w wersji z gadżetami, która dotychczas osiągała wyższe wyniki sprzedaży (więcej na ten temat).

Zobacz tabelę


Porównując dane z kwietnia r. do danych z marca br. widać, że największy wzrost (o 50,8 proc.) zanotowało “Bravo Girl”, a największy spadek (o 25,8 proc.) dotknął miesięcznika “Popcorn”. 

Zobacz tabelę

“Bravo” to dwutygodnik. Pozostałe tytuły prezentowane w rankingu to miesięczniki.

Autor:pp

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas