Internet2023-05-15
3

Wpisy dziennikarzy na Twitterze w kwietniu dały 2,3 mln interakcji. Liderami Stanowski, Bok i Lis

fot. Twitter.comemocjewsiecifot. Twitter.comemocjewsieci

Największe zasięgi na Twitterze wśród dziennikarzy w kwietniu, podobnie jak miesiąc wcześniej, mieli Krzysztof Stanowski, Łukasz Bok i Tomasz Lis - wynika z danych profilu Emocje w Sieci. Wpisy lidera zestawienia, współtwórcy Kanału Sportowego, miały aż 37,2 mln wyświetleń. - Pierwsza dwudziestka najbardziej zasięgowych kont wygenerowała kont miała dotarcie na poziomie 203 mln wyświetleń oraz 2,3 mln interakcji.

Profil Emocje w Sieci sprawdził, kto spośród dziennikarzy i publicystów miał w kwietniu największe zasięgi wpisów na Twitterze. Pierwsza dwudziestka kont osiągnęła dotarcie na poziomie 203 mln wyświetleń, dzięki opublikowaniu ponad 10,5 tys. autorskich wpisów (bez retweetów) - analizuje profil Emocje w Sieci. TOP20 kont wygenerowało też prawie 2,3 mln interakcji.

Liderzy Twittera wśród dziennikarzy - Stanowski, Bok, Lis

Miejsce pierwsze zajmuje Krzysztof Stanowski z Kanału Sportowego z liczbą 37,2 mln wyświetleń wpisów. Podium uzupełniają Łukasz Bok, niezależny twórca agregujący treści medialne (20,5 mln wyświetleń) oraz były naczelny "Newsweek Polska" Tomasz Lis (16,4 mln wyświetleń).

- W czołówce w kwietniu nie zmieniło się nic jeśli chodzi o pierwszą trójkę - analizują twórcy profilu Emocje w Sieci w komentarzu dla Wirtualnemedia.pl.

Tuż za podium z liczbą 14,2 mln wyświetleń jest Bartłomiej Wypartowicz z Defence24, dziennikarz Canal+ Sport Tomasz Ćwiąkała (14 mln wyświetleń), redaktor naczelny Energetyka24 Jakub Wiech (13,2 mln wyświetleń). Na kolejnych miejscach są dziennikarze i publicyści z zasięgami poniżej 10 mln - Łukasz Warzecha (9,7 mln), Mateusz Grzeszczuk (8,9 mln), Mateusz Święcicki z Eleven Sports (6,9 mln).

- Twitter - mimo sporych zmian, jakie zaszły na tym portalu społecznościowym w tym roku - jest nieustannie atrakcyjnym portalem społecznościowym dla dziennikarzy i publicystów. Kolejny ranking miesięczny pokazuje, jak spore zasięgi generują pracownicy mediów w tym kanale. Dla wielu osób ich wpisy są głównym źródłem wiadomości, o czym świadczą twarde dane. Wysokie zasięgi dowodzą, że użytkownicy portalu cenią sobie ich obecność i regularnie czytają ich wpisy. Ranking ten nie opiera się na liczbie obserwujących profile, co ma niewiele wspólnego z popularnością. Stawiamy w nim na realną liczbę odsłon autorskich tweetów i rzeczywisty zasięg. Do tej pory liczby te były ukryte i tylko właściciel profilu miał do nich dostęp - tłumaczą w komentarzu dla Wirtualnemedia.pl twórcy profilu Emocje w Sieci.

Bez kobiet wśród najbardziej zasięgowych kont dziennikarskich na Twitterze

W pierwszej dwudziestce nie znalazła się ani jedna dziennikarka ani publicystka.

- To, co na pewno martwi, to brak obecności kobiet w pierwszej dwudziestce profili o najszerszym dotarciu. W TOP 20 dominują mężczyźni poruszający najpopularniejsze tematy. Chodzi oczywiście o gospodarkę i ekonomię, wojnę na Ukrainie i krajową politykę - wyjaśniają twórcy profilu emocje w Sieci.

W marcu zmalała liczba polskich użytkowników Twittera - o 73,1 tys., czyli 0,7 proc. Za to przeciętny czas korzystania wydłużył się o 5 minut i 52 sekundy (7,5 proc.). Serwis odwiedziło 9,61 mln użytkowników (32,39 proc. zasięgu), każdy użytkownik spędziło tam średnio po godzinie, 23 minut i 35 sekund. - wynika z danych Gemius/PBI opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Autor:jd

KOMENTARZE(3)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas