Większość miesięczników shoppingowych i lifestylowych zanotowało w marcu br. spadki sprzedaży, najwięcej straciła “Uroda”. Z kolei największy wzrost odnotował magazyn “Avanti”, a liderem pozostał “Twój Styl”.
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż ogółem “Twojego Stylu” w marcu 2011 roku wyniosła 210 000 egz. i była niższa o 5,89 proc. niż w marcu 2010 roku.
Na drugim miejscu z wynikiem na poziomie 199 329 egz. znalazł się magazyn shoppingowy “Avanti” (Agora), którego średnia sprzedaż ogółem wzrosła o 5,41 proc. - najbardziej w zestawieniu.
Trzecią lokatę zajął miesięcznik „Joy” (Marquard Media Polska), który w marcu br. rozchodził się w średnim nakładzie 125 835 egz. Tytuł ten zanotował spadek aż o 25,51 proc.
Największy, wynoszący 27,81 proc., spadek dotknął jednak pisma “Uroda” (Wydawnictwo Przekrój). Jej średnia sprzedaż ogółem w marcu br. wyniosła 43 592 egz., co dało magazynowi trzecie miejsce od końca.
Zobacz tabelę
Porównując dane z marca do tych z poprzedniego miesiąca widać, że najwięcej zyskał magazyn “Hot Moda & Shopping” (42,66 proc.), zaś największy spadek zanotowała “Pani” (22,72 proc.).