Prasa2013-07-09
10

„Twój Styl” liderem wśród pism luksusowych, „Harper’s Bazaar” dopiero 11.

W kwietniu br. prawie wszystkie miesięczniki luksusowe i shoppingowe zanotowały spadki sprzedaży ogółem, a najwięcej stracił „Shape”. Zyskał tylko „Twój Styl”, zaś konkurencyjny „Harper's Bazaar” zajął dopiero 11. miejsce.

Z miejsca drugiego na pozycję lidera sprzedaży ogółem wśród pism luksusowych awansował „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer). Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że sprzedaż ogółem tego miesięcznika w kwietniu 2013 roku wyniosła 237 737 egz., po wzroście względem kwietnia 2012 roku o 25,77 proc. Był to jednocześnie jedyny wzrost w zestawieniu.

Natomiast na drugie miejsce spadł miesięcznik „Glamour” (G+J Polska), którego sprzedaż ogółem zmniejszyła się o 29,59 proc. do 166 200 egz. W kwietniu br. magazyn ten ukazał się z kartą dającą zniżki w ramach akcji Narodowy Dzień „Glamour”.

Trzecią lokatę zajął shoppingowy magazyn „Avanti” (Agora) z wynikiem na poziomie 126 681 egz. Jego sprzedaż ogółem w badanym okresie zmalała o 24,58 proc.

Dopiero 11. miejsce zajął nowy magazyn „Harper's Bazaar” (Marquard Media Polska). Sprzedażowy wynik drugiego numeru tego pisma wyniósł 42 891 egz. i był niższy od wyników innych magazynów luksusowych koncentrujących się na modzie jak „Elle” (55 281 egz.) czy „InStyle” (47 285 egz.). Drugie wydanie wsparte było kampanią reklamową w telewizji, prasie i w internecie (więcej na ten temat).

Z kolei największy spadek zanotował plasujący się na ostatniej lokacie magazyn „Shape” (Marquard Media Polska). Jego sprzedaż ogółem w kwietniu br. zmniejszyła się bowiem aż o 42,12 proc. i wyniosła 23 411 egz.

Zobacz tabelę


W kwietniu 2013 roku w porównaniu do marca 2013 roku największym wzrostem sprzedaży ogółem (o 125,91 proc.) pochwalić się mógł miesięcznik „Glamour”. Z kolei najwięcej stracił tutaj „Joy” (Marquard Media Polska) - było to 28,79 proc. Natomiast sprzedaż ogółem drugiego wydania „Harper’s Bazaar” była o 28,36 proc. niższa od sprzedaży pierwszego numeru tego magazynu.

Zobacz tabelę

Autor:mk

KOMENTARZE(10)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas