W sierpniu 2014 roku liderem sprzedaży ogółem wśród miesięczników luksusowych i shoppingowych był „Twój Styl”. Największym wzrostem pochwalić się mogła „Uroda”, a na przeciwnym biegunie znalazł się magazyn „Glamour”.
Sprzedaż ogółem miesięcznika „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) w sierpniu 2014 roku wyniosła 210 183 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. W porównaniu do sierpnia 2013 roku pismo to zanotowało wzrost o 2,56 proc.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugą lokatę zajął magazyn „Cosmopolitan” (Marquard Media Polska) z wynikiem na poziomie 101 889 egz., po spadku o 15,74 proc.
Trzecia pozycja należała do miesięcznika „Joy” (Marquard Media Polska). Jego wynik sprzedażowy zmniejszył się o 20,29 proc. i wyniósł 95 669 egz.
Na piątym miejscu uplasował się miesięcznik „Wysokie Obcasy Extra” (Agora), który do lutego br. był dwumiesięcznikiem. Sprzedaż ogółem tego tytułu w sierpniu br. wyniosła 89 077 egz.
Największym wzrostem sprzedaży ogółem - o 37,85 proc. do 51 750 egz. - pochwalić się mógł magazyn „Uroda” (Edipresse Polska), który jednak spadł z miejsca dziewiątego na dziesiąte. To dane dotyczące podwójnego i zarazem ostatniego wydania tego miesięcznika. Tytuł od listopada br. będzie kwartalnikiem wydawanym pod marką „Flesz Uroda” (więcej na ten temat).
Z kolei najwięcej - 30,57 proc. - stracił miesięcznik „Glamour” (Grupa Burda), którego wynik wyniósł 78 082 egz. W zestawieniu spadł on z miejsca czwartego na siódme.
Magazyny „Harper’s Bazaar” i „Hot Moda” (oba wydawane przez Marquard Media Polska) miały łączone wydania lipcowo-sierpniowe, których wyniki opublikowane zostały w deklaracjach za lipiec br. Sprzedaż ogółem podwójnego numeru „Harper’s Bazaar” wyniosła 38 384 egz., a „Hot Mody” - 53 880 egz. (więcej na ten temat). Łączony numer lipcowo-sierpniowy miał też miesięcznik Burdy „InStyle”, który osiągnął sprzedaż ogółem na poziomie 66 934 egz.
Zobacz tabelę
W sierpniu 2014 roku w porównaniu do lipca 2014 roku największym wzrostem sprzedaży ogółem (o 86,07 proc.) również pochwalić się mogła „Uroda” (Agora). Z kolei najwięcej w tym ujęciu stracił magazyn „Avanti” (Agora) - było to 11,48 proc.
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.