Prasa2015-12-30
3

„Twój Styl”, „Viva” i „Party” o jedną trzecią więcej z reklam, w dół „Newsweek Polska” (TOP 10)

Od stycznia do listopada br. wpływy reklamowe magazynów wzrosły w skali roku o 19,2 proc., czyli trzy razy więcej niż cały polski rynek reklamowy w tym czasie. Największy wzrost przychodów zanotowały „Twój Styl”, „Viva” i „Party”. „Newsweek Polska” jako jedyny z czołówki zarobił mniej.

Z danych Kantar Media przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl wynika, że w okresie od stycznia do listopada br. reklamy w magazynach cennikowo warte były blisko 3,3 mld zł (dane bez rabatów i autopromocji). Było to 19,2 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2014 roku.

Wzrost wpływów z reklam w magazynach był trzykrotnie wyższy niż wzrost całego rynku reklamowego w mediach tradycyjnych, który wyniósł w skali roku 6,3 proc.

Reklamodawcy najwięcej zainwestowali w promocję na łamach „Twojego Stylu” - 211,7 mln zł. Tytuł ten zanotował w omawianym okresie największy wzrost przychodów reklamowych - dynamika wyniosła 34,8 proc. Niewiele mniejszy wzrost przychodów z reklam notuje dwutygodnik „Viva” - ten tytuł zwiększył przychody z reklam o 31,6 proc., do 159,1 mln zł.

Trzecią pozycję na reklamowym podium magazynów utrzymuje „Tele Tydzień” z wpływami w wysokości 130,3 mln zł (większymi w skali roku o 8,2 proc.). Ten tygodnik wciąż utrzymuje pozycję lidera wśród tygodników telewizyjnych - w październiku br. jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 771,2 tys. egz.

„Wprost” zarobił w omawianym okresie 16,6 proc. więcej zwiększając przychody do 120 mln zł, a „Party” - o 29,1 proc. , do 94,2 mln zł. Na reklamę w „Show” marketerzy w tym roku wydali 68,9 mln zł (wzrost o 17,5 proc.), a w „Claudii” - 68,2 mln zł (wzrost o 10,7 proc.).

Do czołówki najwięcej zarabiających na reklamach magazynów trafiły w tym roku „Przyjaciółka” i „Kropka TV”. Poza nią znalazły się natomiast „Polityka” i „Flesz”.

Jedynym tytułem w zestawieniu dziesięciu z najwyższymi wpływami z reklam, który w omawianym okresie zanotował spadek, jest „Newsweek Polska”. Reklamy w tygodniku wyceniono w tym roku na 110,4 mln zł, czyli 4,4 proc. mniej niż w analogicznym okresie ub.r.

Zobacz tabelę

Autor:bg

KOMENTARZE(3)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas