Prasa2013-10-08
18

Twórcy Pitu Pitu i Żelaznej Logiki felietonistami „Uważam Rze”

Założyciele satyrycznych fanpage’y facebookowych Pitu Pitu i Żelazna Logika zostali felietonistami tygodnika „Uważam Rze”. - W kolejnych numerach zadebiutują następni autorzy i środowiska, którym zależy na zmianach mogących uwolnić typową dla Polaków przedsiębiorczość, swobodę myślenia i dystans do rzeczywistości - zapowiada Rafał Otoka-Frąckiewicz, redaktor prowadzący pisma.

Pitu Pitu było pośrednio obecne na łamach „Uważam Rze” już od dłuższego czasu - publikacjami na tym fanpage’u inspirował się Rafał Otoka-Frąckiewicz, redagując prześmiewczą rubrykę „Mowa nienawiści”. W nowym numerze tygodnika twórca Pitu Pitu, ukrywający się pod inicjałem [p], zadebiutował jako felietonista - tekstem „Polityka, głupcze!”. Jest to zapowiadane na okładce tygodnika, na której znalazły się logo Pitu Pitu oraz jego zmodyfikowane hasło „Cotygodniowa porcja złych wiadomości”.

W „Uważam Rze” pojawił się też inny podobny profil facebookowy - Żelazna Logika. Pierwszy felieton jego twórcy w tygodniku jest zatytułowany „Jak hipis z hipopotamem”. Redaktorzy pisma podkreślają, że publikacją Żelaznej Logiki inspirowali się przy okładkowym artykule sprzed dwóch tygodni „Farbowane lisy” poświęconym zmianie poglądów przez Tomasza Lisa i Cezarego Michalskiego.

- Oba te profile łączy jedno: sceptyczny stosunek do rzeczywistości, cięte pióra i poruszanie się na granicy purnonsensu oraz łamanie środowiskowych tabu - wylicza się Rafał Otoka-Frąckiewicz w artykule wstępnym w bieżącym wydaniu „Uważam Rze”. - W kolejnych numerach zadebiutują następni autorzy i środowiska, którym zależy na zmianach mogących uwolnić typową dla Polaków przedsiębiorczość, swobodę myślenia i dystans do rzeczywistości - zapowiada.

>>> Gremi: pracownicy Uważam Rze mogą nadal pracować w siedzibie „Rzeczpospolitej”

Pitu Pitu i Żelazna Logika to satyryczne fanpage’e komentujące bieżące wydarzenia społeczno-polityczne z konserwatywnego punktu widzenia. Pierwszy ma obecnie 7,2 tys. fanów, a drugi - 9,8 tys.

Przypomnijmy, że od wiosny ub.r. w serwisie internetowym magazynu „Logo” (Agora) ukazują się felietony twórców satyrycznego fanpage’a Make Life Harder (więcej na ten temat).

W lipcu br. średnia sprzedaż ogółem „Uważam Rze” wynosiła 14 161 egz., wobec 128 531 egz. rok wcześniej (według ZKDP - zobacz szczegóły). W połowie czerwca br. tygodnik zmienił profil, koncentrując się na tematyce gospodarczej (więcej na ten temat).

 

Autor:tw

Więcej informacji:Uważam Rze, Facebook

KOMENTARZE(18)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas