W sierpniu 2014 roku na pozycji lidera sprzedaży wśród tygodników lokalnych uplasował się „Tygodnik Zamojski”. Największym wzrostem pochwalić się mógł „Tygodnik Człuchowski”, z kolei najwięcej straciła „Gazeta Słupecka”.
Średnia sprzedaż ogółem liderującego „Tygodnika Zamojskiego” (Wydawnictwo Zamojskie) w sierpniu br. wyniosła 22 622 egz., po spadku względem sierpnia 2013 roku o 4,47 proc. - wynika z rankingu, opracowanego przez portal Wirtualnemedia.pl na podstawie danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy.
>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie
Drugie miejsce zajął „Tygodnik Siedlecki - Magazyn” (Wydawnicza Spółdzielnia Pracy Stopka), którego średnia sprzedaż ogółem zmalała o 8,16 proc. do poziomu 18 025 egz.
Na ostatniej pozycji podium uplasował się „Tygodnik Podhalański” (Zakopiańskie Towarzystwo Gospodarcze). Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu w analizowanym okresie wyniosła 16 169 egz., po spadku o 1 proc.
Największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem pochwalić się mógł „Tygodnik Człuchowski” (Magraf), który awansował z miejsca 30. na 28. Jego średni wynik zwiększył się o 4,93 proc. i w ostateczności wyniósł 2 471 egz.
Z kolei najwięcej straciła „Gazeta Słupecka” (Przedsiębiorstwo Wydawniczo-Handlowe „Print”) - było to 17,25 proc. do poziomu 2 024 egz. Tytuł ten w rankingu spadł z miejsca 29. na 32.
Zobacz tabelę
W zestawieniu ujęto tylko te tygodniki lokalne, które zostały zgłoszone do ZKDP.
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.