Liderem tygodników lokalnych w październiku br. był „Tygodnik Zamojski”. Prawie wszystkie pisma zanotowały spadki sprzedaży, a najwięcej stracił „Tygodnik Człuchowski”. Na przeciwnym biegunie znalazł się „Kurier Internetowy”.
Średnia sprzedaż ogółem liderującego „Tygodnika Zamojskiego” (Wydawnictwo Zamojskie) w październiku 2016 roku wyniosła 20 654 egz., po spadku względem analogicznego okresu 2015 roku o 7,57 proc. - wynika z rankingu, opracowanego przez portal Wirtualnemedia.pl na podstawie danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Na drugiej lokacie uplasował się „Tygodnik Siedlecki - Magazyn” (Wydawnicza Spółdzielnia Pracy Stopka), którego średnia sprzedaż ogółem zmalała o 8,18 proc. do poziomu 15 797 egz.
Podium zamyka „Tygodnik Podhalański” (Zakopiańskie Towarzystwo Gospodarcze). Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu w analizowanym okresie wyniosła 12 465 egz., po spadku o 4,52 proc.
Największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem pochwalić się mógł „Kurier Internetowy” (Graffi Studio Janusz Ansion), który awansował z miejsca 18. na 17. Jego średni wynik zwiększył się o 4,50 proc. i w ostateczności wyniósł 3 068 egz.
Z kolei najwięcej stracił „Tygodnik Człuchowski” (Magraf) - było to 76,50 proc. do poziomu 599 egz. Tytuł ten w rankingu spadł z miejsca 20. na 22.
Zobacz tabelęW zestawieniu ujęto tylko te tygodniki lokalne, które zostały zgłoszone do ZKDP.
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.