Prasa2015-05-22
1

„Tygodnik Zamojski” na czele tygodników lokalnych po I kwartale, „Tygodnik Ostrołęcki” najbardziej w dół

W I kwartale br. na pozycji lidera sprzedaży wśród tygodników lokalnych uplasował się „Tygodnik Zamojski”. Największym wzrostem pochwalić się mógł „Tygodnik Człuchowski”, zaś najwięcej stracił „Tygodnik Ostrołęcki”.

Średnia sprzedaż ogółem liderującego „Tygodnika Zamojskiego” (Wydawnictwo Zamojskie) w I kwartale 2015 roku wyniosła 23 653 egz., po spadku względem analogicznego okresu 2014 roku o 3,12 proc. - wynika z rankingu, opracowanego przez portal Wirtualnemedia.pl na podstawie danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Na drugiej lokacie uplasował się „Tygodnik Siedlecki - Magazyn” (Wydawnicza Spółdzielnia Pracy Stopka), którego średnia sprzedaż ogółem zmalała o 5,4 proc. do poziomu 19 623 egz.

Podium zamyka „Tygodnik Podhalański” (Zakopiańskie Towarzystwo Gospodarcze). Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu w analizowanym okresie wyniosła 14 543 egz., po spadku o 6,74 proc.

Największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem pochwalić się mógł „Tygodnik Człuchowski” (Magraf), który awansował z miejsca 28. na 27. Jego średni wynik zwiększył się o 6,36 proc. i w ostateczności wyniósł 2 677 egz.

Z kolei najwięcej stracił „Tygodnik Ostrołęcki” (Media Regionalne) - było to 15,18 proc. do poziomu 11 513 egz. Tytuł ten w rankingu spadł z miejsca piątego na szóste.

Zobacz tabelę

W marcu br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników lokalnych również był „Tygodnik Zamojski”, którego wynik względem marca ub.r. zmniejszył się o 1,23 proc. do poziomu 23 477 egz. Na pozycji drugiej znalazł się „Tygodnik Siedlecki - Magazyn” (19 158 egz.; spadek o 6,75 proc.), a na trzecim - „Tygodnik Podhalański” (14 246 egz., w dół o 4,33 proc.).

Największym wzrostem (o 8,88 proc.) również i tutaj pochwalić się mógł „Tygodnik Człuchowski”, a najwięcej stracił „Tygodnik Ostrołęcki” - było to 15,82 proc.

Zobacz tabelę

W zestawieniu ujęto tylko te tygodniki lokalne, które zostały zgłoszone do ZKDP.


Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych formy rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas