Prasa2015-08-21
1

„Tygodnik Zamojski” na czele tygodników lokalnych, „Życie Bytomskie” najbardziej w dół (dane za I półrocze)

W I półroczu br. na pozycji lidera sprzedaży wśród tygodników lokalnych uplasował się „Tygodnik Zamojski”. Największym wzrostem pochwalić się mógł „Tygodnik Człuchowski”, zaś najwięcej straciło „Życie Bytomskie”.

Średnia sprzedaż ogółem liderującego „Tygodnika Zamojskiego” (Wydawnictwo Zamojskie) w I półroczu 2015 roku wyniosła 22 804 egz., po spadku względem analogicznego okresu 2014 roku o 2,65 proc. - wynika z rankingu, opracowanego przez portal Wirtualnemedia.pl na podstawie danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Na drugiej lokacie uplasował się „Tygodnik Siedlecki - Magazyn” (Wydawnicza Spółdzielnia Pracy Stopka), którego średnia sprzedaż ogółem zmalała o 5,53 proc. do poziomu 18 597 egz.

Podium zamyka „Tygodnik Podhalański” (Zakopiańskie Towarzystwo Gospodarcze). Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu w analizowanym okresie wyniosła 14 065 egz., po spadku o 6,08 proc.

Największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem pochwalić się mógł „Tygodnik Człuchowski” (Magraf), który awansował z miejsca 25. na 24. Jego średni wynik zwiększył się o 6,19 proc. i w ostateczności wyniósł 2 607 egz.

Z kolei najwięcej straciło „Życie Bytomskie” (Bytomska Spółdzielnia Pracy Dziennikarzy Redakcja i Wydawnictwo) - było to 14,70 proc. do poziomu 5 774 egz. Tytuł ten w rankingu spadł z miejsca 11. na 14.

Zobacz tabelę

W czerwcu br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników lokalnych również był „Tygodnik Zamojski”, którego wynik względem czerwca ub.r. zmniejszył się o 3,42 proc. do poziomu 21 385 egz. Na pozycji drugiej znalazł się „Tygodnik Siedlecki - Magazyn” (16 853 egz.; spadek o 8,28 proc.), a na trzecim - „Tygodnik Podhalański” (13 573 egz., w dół o 7,72 proc.).

Największym wzrostem (o 6,02 proc. do 2 482 egz.) również i tutaj pochwalić się mógł „Tygodnik Człuchowski”, a najwięcej straciło „Życie Bytomskie” - było to 16,94 proc. do 5 419 egz.

Zobacz tabelę


W zestawieniu ujęto tylko te tygodniki lokalne, które zostały zgłoszone do ZKDP.
 


Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych formy rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas