Prasa2012-12-21
18

Tygodniki opinii nadal tracą, zyskał tylko „Newsweek”

W październiku br. większość tygodników opinii zanotowało spadki średniej sprzedaży ogółem, a najwięcej stracił „Przekrój”. Liderem zestawienia pozostał „Gość Niedzielny”, a największy wzrost zanotował „Newsweek Polska”.

Średnia sprzedaż ogółem tygodnika „Gość Niedzielny” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej „Gość Niedzielny”) w październiku br. wyniosła 135 905 egz. i była o 5,30 proc. niższa niż rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Z trzeciego na drugie miejsce awansowało „Uważam Rze” (Presspublica), którego sprzedaż ogółem jednak spadła w ciągu roku o 5,36 proc. do 126 400 egz. Tygodnik ten w czerwcu br. podniósł cenę z 2,90 zł do 3,90 zł.

Z kolei z drugiej lokaty na ostatnią pozycję podium spadła „Polityka” („Polityka” Spółdzielnia Pracy). Średnia sprzedaż ogółem tego tygodnika zmalała o 6,79 proc. do 124 762 egz.

Czwarte miejsce w październiku br. należało do tygodnika „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), którego sprzedaż wzrosła o 15,11 proc. do poziomu 119 280 egz. - był to jednocześnie największy wzrost w zestawieniu.

Kolejne tygodniki z zestawienia od czołówki dzieli już przepaść. Będący na pozycji piątej „Wprost” (AWR „Wprost”) zanotował w październiku br. średnią sprzedaż ogółem na poziomie 70 670 egz., czyli o 29,98 proc. niższą niż rok wcześniej.

Z kolei największy spadek w rankingu dotknął tygodnika „Przekrój” (Presspublica), który spadł z pozycji siódmej na ósmą. Natomiast jego średnia sprzedaż ogółem zmalała aż o 39,85 proc. i w analizowanym okresie wyniosła ona 16 985 egz. W październiku br. tygodnik ten zmienił formułę z lewicowego pisma na magazyn o kulturze, nowych technologiach oraz rynku pracy, a jego naczelnymi zostali Zuzanna Ziomecka oraz Marcin Prokop (więcej na ten temat). Wydawca w październiku br. nie przeprowadził jednak kampanii promocyjnej odmienionego „Przekroju”.

Zobacz tabelę


Wśród tygodników z przedrukami z prasy polskiej i zagranicznej w październiku br. pozycję lidera zajął „Tygodnik Angora” (Westa-Druk Mirosław Kuliś), którego średnia sprzedaż ogółem zmalała o 7,14 proc. do 340 998 egz. Z kolei średnia sprzedaż „Forum” („Polityka” Spółdzielnia Pracy) zmniejszyła się o 7,75 proc. do 14 819 egz.

Zobacz tabelę


W październiku br. w porównaniu do września br. także większość tytułów odnotowało spadki średniej sprzedaży ogółem, a najwięcej stracił tutaj już jednak „Przewodnik Katolicki” (Drukarnia i Księgarnia św. Wojciecha) - było to 23,54 proc. Wzrost zanotował „Przekrój” - wyniósł on 7,09 proc.

Zobacz tabelę

Autor:mk

Więcej informacji:tygodnik opinii, zkdp

KOMENTARZE(18)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas