Prasa2012-03-21
14

Tygodniki opinii tracą, najbardziej “Przekrój”, “Gazeta Polska” i “Polityka”

Wszystkie tygodniki opinii zanotowały w styczniu br. spadki sprzedaży ogółem, najwięcej straciły “Przekrój”, “Gazeta Polska” i “Polityka”. Liderem zestawienia pozostał “Gość Niedzielny”.

Średnia sprzedaż ogółem “Gościa Niedzielnego” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej “Gość Niedzielny”) w styczniu 2012 roku wyniosła 143 302 egz. i była o 2,62 proc. niższa niż rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Na drugiej pozycji znalazł się wydawany od lutego 2011 roku tygodnik ”Uważam Rze” (Presspublica). W analizowanym miesiącu sprzedawał się on średnio w liczbie 129 329 egz.

Na trzecie miejsce z drugiego spadła “Polityka” (“Polityka” Spółdzielnia Pracy), która w styczniu br. osiągnęła średnią sprzedaż ogółem na poziomie 126 465 egz., notując spadek o 13,08 proc.

Największy spadek średniej sprzedaży w pierwszym miesiącu br. zanotował ponownie “Przekrój” (Presspublica), którego wynik zmalał aż o 35,57 proc. i wyniósł już tylko 24 419 egz. Utrzymał się on na miejscu ósmym. Drugim tytułem, który najwięcej stracił, była plasująca się oczko wyżej “Gazeta Polska” (Niezależne Wydawnictwo Polskie). Jej średnia sprzedaż ogółem spadła o 27,25 proc. do 63 702 egz.

Zobacz tabelę


  
Spośród tygodników z przedrukami z prasy polskiej i zagranicznej “Tygodnik Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś) zanotował nieduży wzrost średniej sprzedaży ogółem, wynoszący 0,75 proc. Natomiast wynik “Forum” (“Polityka” Spółdzielnia Pracy) spadł o 8,16 proc.

Zobacz tabelę


Największy spadek w styczniu br. w porównaniu do grudnia ub.r. zanotował “Przekrój”,
którego sprzedaż ogółem zmalała o 23,02 proc. Z kolei największy wzrost odnotował “Wprost” (AWR “Wprost”, wyniósł on 2,76 proc.)

Zobacz tabelę



* sprzedaż ogółem to sprzedaż gazet w kioskach i w prenumeracie. W prasie przedstawiane są wyniki z kategorii "rozpowszechnianie płatne razem", które obejmuje - oprócz sprzedaży ogółem - sprzedaż w ramach której gazety zostały sprzedane po cenie nie niższej niż 30% ceny egzemplarzowej i nie spełniają warunków sprzedaży egzemplarzowej lub prenumeraty. Na przykład są sprzedane przez wydawcę w celu dalszego bezpłatnego rozpowszechniania (np. w samolotach, PKP, hotelach itp.) lub na podstawie umów barterowych w zamian za towary lub usługi.

Autor:pp

Więcej informacji:tygodnik opinii, zkdp

KOMENTARZE(14)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas