Internet2017-01-27
15

Newsweek.pl, wPolityce.pl i Niezalezna.pl na czele serwisów tygodników opinii, DoRzeczy.pl przed TygodnikPowszechny.pl

Wśród serwisów związanych z tygodnikami opinii najwięcej użytkowników ma Newsweek.pl, a najwięcej odsłon - wPolityce.pl i Niezalezna.pl. Bardzo duże wzrosty zasięgu zanotowały Polityka.pl i Wprost.pl, a rozbudowana jesienią ub.r. witryna „Do Rzeczy” miała wyższą odwiedzalność niż serwis „Tygodnika Powszechnego”.

W grudniu ub.r. Newsweek.pl (Grupa Onet-RASP) odwiedziło 2,98 mln realnych użytkowników (czyli 10,83 proc. wszystkich polskich internautów), którzy wykonali na stronie 11,49 mln odsłon, a każdy spędził na niej średnio cztery minuty i 31 sekund - pokazują dane z badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

Newsweek.pl jest liderem wśród serwisów tygodników opinii pod względem liczby odsłon, przy czym zdecydowanie więcej odsłon i dłuższy średni czas korzystania osiągnęły zajmujące kolejne miejsca wPolityce.pl (Fratria) związany z „W Sieci” oraz „Niezalezna.pl” (Słowo Niezależne) związana z „Gazetą Polską” i „Gazetą Polską Codziennie”. Zdecydowaliśmy się uwzględnić je w zestawieniu, bo co prawda nie działają pod markami tych tytułów prasowych, ale zawierają fragmenty wielu z zamieszczonych w nich teksów. Ich profil jest podobny jak w przypadku Newsweek.pl czy Wprost.pl: publikowane są dodatkowe komentarze publicystów oraz wiele bieżących informacji.

W zeszłym miesiącu wPolityce.pl przy 1,72 mln użytkowników zanotowało 40,27 mln odsłon i 41:41 minuty średniego czasu spędzanego przez użytkownika, a Niezalezna.pl - 1,6 mln użytkowników, 34,25 mln odsłon i 28:31 minuty średniego czasu korzystania. Ponadto wSieci.pl (będące jedynie internetową wizytówką tygodnika „W Sieci”) miało 89,9 tys. użytkowników i 374,7 tys. odsłon, a GazetaPolska.pl - 224,4 tys. użytkowników i 1,09 mln odsłon.

Polityka.pl osiągnęła wyższe wyniki niż Wprost.pl (PMPG Polskie Media) - pierwszy serwis zanotował 1,47 mln użytkowników, 8,53 mln odsłon i 5:52 minuty średniego czasu korzystania przez użytkownika, a drugi - 1,3 mln  użytkowników, 5,23 mln odsłon i 2:48 przeciętnego czasu korzystania.

Serwis DoRzeczy.pl na początku listopada został uruchomiony w nowej, rozbudowanej wersji. W grudniu odwiedziło go 391,6 tys. użytkowników, wykonując 2,18 mln odsłon i spędzając w nim średnio po 7:02 minuty. Witryna osiągnęła zdecydowanie wyższe statystyki od serwisu „Tygodnika Powszechnego” (185,7 tys. użytkowników i 817,4 tys. odsłon), a niższe od strony „Gościa Niedzielnego” (593,7 tys. użytkowników i 3,75 mln odsłon).

Witryny tygodników „Angora”, „Fakty i mity” oraz „Nie” zanotował zbyt małą odwiedzalność, żeby została ona oszacowana w badaniu Gemius/PBI.

Zobacz tabelę

Tylko na komputerach Newsweek.pl miał większą przewagę zasięgową nad wPolityce.pl - 1,76 mln użytkowników wobec 919,2 tys. W tym drugim serwisie przeciętny odwiedzający spędził 53:30 minuty, a na Niezalezna.pl - 44:09 minuty.

Polityka.pl zanotowała 805,5 tys. użytkowników, więcej niż Niezalezna.pl (737,3 tys.).

Zobacz tabelę

Na smartfonach i tabletach Nesweek.pl miał więcej odsłon niż na komputerach (5,92 mln wobec 5,58 mln), a wPolityce.pl - więcej użytkowników (984,2 tys. wobec 919,2 tys.). Ten drugi serwis zanotował 16,45 mln odsłon, mając pod tym względem większą przewagę nad Niezalezna.pl (11,65 mln) niż na komputerach.

Serwis „Tygodnika Powszechnego” zanotował zbyt małą odwiedzalność, żeby została ona określona w badaniu.

Zobacz tabelę

Czołowe serwisy w skali roku zanotowały wzrosty zasięgu, ale spadki liczby odsłon i średniego czasu korzystania. Zasięg Newswek.pl zwiększył się o 5,45 proc. do 10,83 proc., liczba odsłon zmalała o 44,9 proc. do 11,49 mln, a średni czas spędzany na stronie skurczył się o 52,6 proc. do 4:31 minuty.

wPolityce.pl miało o 16,6 proc. wyższy zasięg niż rok wcześniej, o 15,98 mln odsłon mniej (spadek o 28,4 proc.) i o 10:34 minuty krótszy średni czas korzystania (20,1 proc. w dół), a Niezalezna.pl - o 30,9 proc. wyższy zasięg, o 12,63 mln mniej odsłon (26,9 proc. w dół) i o 21:26 minuty krótszy czas spędzany przez przeciętnego użytkownika (42,9 proc. w dół).

Zasięg Polityka.pl zwiększył się w skali roku aż o 91 proc., a Wprost.pl - o 81,9 proc. Jednocześnie ten pierwszy serwis zanotował spadek liczby odsłon o 1,94 mln (czyli 18,5 proc.) i 2:19 minuty średniego czasu korzystania (28,3 proc. w dół). Z kolei zasięg GazetaPolska.pl zmalał o 49,4 proc.

Autor:tw

KOMENTARZE(15)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas