Telewizja2012-06-19
5

Tylko Adam Małysz gromadził ponad 20 mln widzów, piłkarze na Euro 2012 - 19 mln

W ciągu ostatnich 12 lat jedynymi programami, które przez co najmniej jedną minutę obejrzało ponad 20 mln widzów, były konkursy w skokach narciarskich podczas Igrzysk Olimpijskich w 2002 roku. Wtorkowy mecz Polska-Rosja miał łącznie 18,8 mln oglądających.

Na pierwszym miejscu zestawienia znalazł się odbywający się 10 lutego 2002 podczas Zimowych Igrzysk Olimpijskich w Salt Lake City konkurs w którym Adam Małysz zdobył brązowy medal. Zgromadził on w TVP1 łącznie 20,64 mln widzów, którzy oglądali go chociaż przez jedną minutę (średnio w każdej minucie transmisję śledziło 11,17 mln osób) - wynika z danych Nielsen Audience Measuerment przygotowanych przez Atmedia dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Drugi był kolejny konkurs, który odbył się trzy dni później, a podczas którego Małysz wywalczył srebro. Oglądało go, chociaż przez chwilę, w sumie 20,46 mln widzów, ale średnia widownia była wyższa niż poprzedniej transmisji i wyniosła 13,26 mln osób.

Także trzecie i czwarte miejsce zajęły konkursy w skokach narciarskich (tym razem z 2003 roku), które miały zasięg w przedziale 19,3-19,5 mln widzów (emisja również w TVP1).

Natomiast na piątej lokacie znalazł się rozegrany tydzień temu, we wtorek mecz Polska-Rosja, który przez co najmniej jedną minutę śledziło w Jedynce 18,83 mln widzów (średnio oglądało go 13,6 mln, dane te jednak nie obejmują faktu, że spotkanie równolegle pokazywano też w TVP HD i TVP Sport).

Resztę miejsc w pierwszej dziesiątce zajęły trzy konkursy w skokach, na miejscu siódmym znalazła się transmisja z pogrzebu Jana Pawła II, a na 10. mecz Polska-Grecja. Wszystkie programy z pierwszej dziesiątki wyemitowała TVP1.

W zestawieniu top 50 pozycji o największym zasięgu w latach 2000-2012 zdecydowanie dominowały transmisje sportowe. Poza nimi w rankingu znalazły się też m.in. wieczory wyborcze, konkursy Eurowizji czy ceremonia rozdania „Telekamer”.

Na 48 miejscach uplasowały się programy z ramówki TVP1 lub TVP2. Pozostałe dwie pozycje umieścił Polsat. Jedną z nich był mecz Polska-Niemcy podczas Euro 2008, a drugą premiera telewizyjna „Titanica” w 2001 roku.

Zobacz tabelę

 
Prezentowany ranking pokazuje postępujący proces fragmentaryzację widowni i spadku znaczenia największych naziemnych nadawców. 48 z 50 pozycji w nim zajęły bowiem programy pokazane w latach 2000-2005. Na pozostałych dwóch lokatach uplasowały się mecze Euro 2012.

RCH - liczba widzów, którzy oglądali konkretny program co najmniej przez jedną minutę

Autor:Patryk Pallus

Więcej informacji:Adam Małysz, Euro 2012

KOMENTARZE(5)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas