Wśród miesięczników poradnikowych dla kobiet w ub.r. wzrosty sprzedaży zanotowały tylko dwa tytuły: „Dobre Rady”, które były liderem w segmencie oraz „Kobieta i Życie”. Największy spadek dotknął natomiast „Claudię”.
Sprzedaż ogółem miesięcznika "Dobre Rady" (Burda Media Polska) w 2009 roku wyniosła 508 744 egz. i była wyższa niż rok wcześniej o 3 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Na drugim miejscu znalazło się pismo "Kobieta i Życie" (Wydawnictwo Bauer), które sprzedało się w ilości 506 781 egz., czyli zanotowało wzrost o 9,1 proc. Tytuł ten w 2008 roku miał jednak tylko dwa wydania, bo ukazywał się dopiero od listopada.
Pozycję trzecią zajął „Świat Kobiety” (także Bauer) ze sprzedażą ogółem na poziomie 431 874 egz. (spadek o 6,4 proc.).
Największy spadek sprzedaży ogółem w segmencie zanotowała „Claudia” (G+J Polska), która w ub.r. rozchodziła się średnio w nakładzie 269 816 egz., czyli mniejszym aż o 25,9 proc. niż rok wcześniej. Ostatnio wydawca poinformował, że od numeru majowego br. magazyn ten przejdzie relaunch (więcej na ten temat).
Zobacz tabelę