Prasa 2015-01-12
3

Tylko „Nowiny” zyskują wśród dzienników regionalnych. „Dziennik Zachodni” liderem

W listopadzie ub.r. pozycja lidera średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników regionalnych i lokalnych należała do „Dziennika Zachodniego”. Jedyny wzrost odnotowała „Gazeta Codzienna Nowiny”, z kolei najwięcej stracił „Express Ilustrowany”.

Średnia sprzedaż ogółem „Dziennika Zachodniego” (Polskapresse) w listopadzie 2014 roku wyniosła 46 510 egz., czyli o 8,76 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - pokazują dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugą lokatę zajęła „Gazeta Pomorska” (Media Regionalne), której średni wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zmniejszył się o 6,37 proc. do 44 573 egz.

Z miejsca czwartego na ostatnią pozycję podium awansował „Głos Wielkopolski” (Polskapresse). Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu w listopadzie 2014 roku wyniosła 32 695 egz., po spadku o 9,96 proc.

Tuż za podium uplasował się „Express Ilustrowany” (również Polskapresse). Średni wynik tego tytułu to 30 841 egz., po największym spadku w zestawieniu, wynoszącym 18,80 proc. W listopadzie 2013 roku dziennik ten był trzeci.

Natomiast jedyny wzrost zanotowała „Gazeta Codzienna Nowiny” (Media Regionalne), która w rankingu awansowała z miejsca trzynastego na jedenaste. Średni wynik tego dziennika zwiększył się bowiem o 0,70 proc. i ostatecznie wyniósł 19 044 egz.

Zobacz tabelę


W listopadzie 2014 roku w porównaniu do października 2014 roku większość dzienników regionalnych zanotowało wzrosty średniej sprzedaży ogółem, a najwięcej zyskał „Kurier Lubelski” (Polskapresse) - było to 8,10 proc. do 4 964 egz. Natomiast najwięcej straciła „Polska Metropolia Warszawska” (również Polskapresse; w dół o 4,30 proc. do 3 876 egz.).

Zobacz tabelę

Dane dotyczą wszystkich dzienników regionalnych i lokalnych z bazy ZKDP.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Autor: mk

KOMENTARZE (3) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas