W I-III kwartale 2015 roku prawie wszystkie dzienniki ogólnopolskie miały niższą sprzedaż ogółem, niż w analogicznym okresie rok wcześniej, a największy spadek zanotował „Przegląd Sportowy”. Zyskały tylko "Parkiet" i "Rzeczpospolita".
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl, liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników pozostaje „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska), który w okresie od I do III kwartału 2015 roku sprzedał się w liczbie 309 758 egz. To o 5,32 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugą pozycją ze sprzedażą ogółem wynoszącą 158 620 egz. zajęła „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej wynik zmniejszył się o 7,24 proc. Na trzecim miejscu uplasował się „Super Express” (ZPR Media). Jego średni wynik w pierwszych dziewięciu miesiącach br. zmalał o 4,40 proc. do 145 174 egz.
Czwarta była „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication), której średnia sprzedaż ogółem wzrosła w ciągu roku o 0,36 proc. Dziennik ten sprzedawał się w liczbie 56 152 egz.
„Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) znalazł się w zestawieniu oczko niżej ze średnim wynikiem na poziomie 45 060 egz., po spadku o 6,14 proc.
Prasa | "Przegląd Sportowy" i "Wyborcza" z największymi spadkami, "Gazeta Wyborcza" poniżej 150 tys. egz. |
Z kolei największy spadek w zestawieniu - wynoszący 11,79 proc. - odnotował „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska). Średni sprzedażowy wynik tego dziennika w I-III kwartale br. wyniósł 31 560 egz. W zestawieniu tytuł ten był szósty.
Zobacz tabelę Prasa | „Rzeczpospolita”, „Nasze Miasto” i „Puls Biznesu” dużo więcej z reklam - mocno w dół „Metro” (TOP 10) |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Telewizja | „Fakty” straciły 380 tys. widzów, „Wiadomości” na czele, „Teleexpress” z największym wzrostem |