Radio2019-11-12
0

Tylko radiowa Jedynka ze spadkiem wpływów reklamowych, RMF FM zwiększa przewagę nad Radiem ZET (Top10)

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

W okresie styczeń-wrzesień br. stacje radiowe zwiększyły przychody z reklam o 12,7 proc. w stosunku do tego samego okresu ub.r. Najwyższy wzrost odnotowały RMF Classic i Eska Wrocław. Radiowa Jedynka jako jedyna miała w tym okresie niższe przychody reklamowe.

Reklamodawcy cennikowo wydali przez trzy kwartały br. w radiu 5,9 mld zł. To o 12,7 proc. więcej niż rok wcześniej - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl (na podstawie danych cennikowych Kantar Media).

Liderem wpływów z reklam pozostaje RMF FM z przychodami w kwoce 1,89 mld zł. To 22 proc. więcej w skali roku.
Drugie na podium Radio Zet zwiększyło wpływy z reklam o 10,6 proc., do 993,4 mln zł. Trzecie miejsce na podium należało do Programu III Polskiego Radia. Ta stacja zarobiła na reklamach 347,4 mln zł czyli 3,5 proc. więcej w skali roku.

Spośród pozostałych rozgłośni z czołówki największych pod względem przychodów reklamowych najwyższe wzrost odnotowało RMF Classic. Reklamodawcy zwiększyli w nim wydatki o 30,2 proc., do 89,3 mln zł.

##NEWS https://wirtualnemedia.pl/m/artykul/radio-wyniki-sluchalnosci-iii-kwartal-2019-rmf-fm-jedynka-trojka-rekordowy-spadek ##

Z kolei wpływy z reklam Eski Wrocław wzrosły o 29,5 proc. do 72,8 mln zł. 21,8 proc. więcej niż przed rokiem zarobiła Eska Poznań (75,9 mln zł), a Eska Warszawa zwiększyła przychody o 18,2 proc., do 87,8 mln zł.

Przychody reklamowe Tok FM były w omawianym okresie wyższe niż przed rokiem o 1,2 proc. i wyniosły 130,5 mln zł.

Jedynka, która jako jedyna rozgłośnia z czołówki zanotowała spadek, zmniejszyła przychody reklamowe o 11,4 proc. zarobiła 166,7 mln. zł.

Autor:bg

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas