Prasa2011-01-18
3

Tytuły komputerowe tracą, najbardziej “Play!”

Wszystkie magazyny komputerowe i o grach komputerowych zanotowały w październiku ub.r. spadki sprzedaży. Najwięcej stracił “Play!”, zaś liderem zestawienia był tak jak rok wcześniej poświęcony grom “CD Action”.

Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, iż “CD Action” (Wydawnictwo Bauer) w październiku ub.r. zanotował rozpowszechnianie płatne razem na poziomie 76 875 egz., czyli niższe o 9 proc. niż w analogicznym okresie poprzedniego roku.

Na drugim miejscu znalazł się miesięcznik komputerowy “PC Format” (Wydawnictwo Bauer) z wynikiem wynoszącym 71 987 egz., po spadku o 5,8 proc. Trzecią pozycję zajął jedyny w zestawieniu dwutygodnik - “Komputer Świat” (Ringier Axel Springer Polska), którego rozpowszechnianie płatne razem w październiku ub.r spadło o 7,7 proc. do 63 898 egz.

Największy spadek w zestawieniu zanotował jednak zajmujący ostatnią pozycję poświęcony grom miesięcznik “Play!” (Ringier Axel Springer Polska). Jego wynik zmalał aż o 28,5 proc. do 12 298 egz.

W bazie ZKDP brak na razie deklaracji pisma “PC World” za październik ub.r.

Zobacz tabelę

 
Porównując dane z października 2010 roku do danych z września tego samego roku widać, że wzrost odnotował tylko “Komputer Świat”, którego rozpowszechnianie płatne razem poszło do góry o 29,2 proc. (w październiku tytuł ten miał urodzinowy numer wsparty promocją) Największy spadek w zestawieniu (wynoszący 24,6 proc.) dotknął natomiast magazynu “Play!”.  

Zobacz tabelę

* - „Komputer Świat” to jedyny dwutygodnik w zestawieniu. Pozostałe tytuły to miesięczniki.

Autor:pp

KOMENTARZE(3)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas