Reklama2014-10-10
3

Ubezpieczyciele przenoszą budżety reklamowe z telewizji do radia. PZU, AXA i ING w dół - zyskało 4Life (TOP 10)

Od stycznia do sierpnia br. cennikowe wydatki reklamowe firm ubezpieczeniowych były o 10,6 proc. mniejsze niż rok wcześniej. Mocno zmalały w telewizji, za to wzrosły w radiu. Wśród czołowych ubezpieczycieli duże spadki budżetów reklamowych zanotowały PZU, Link4, AXA Direct i ING TUnŻ, a wyraźny wzrost osiągnęło 4Life Direct.

Cennikowe wydatki reklamowe (bez rabatów i uwzględnienia internetu) firm ubezpieczeniowych od stycznia do sierpnia br. wyniosły 210,81 mln zł, o 24,97 mln zł mniej niż rok wcześniej, co oznacza spadek o 10,6 proc. - wynika z danych Kantar Media opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Zdecydowanie największym reklamodawcą w tej branży jest PZU, przy czy jego wydatki wyraźnie zmalały - o 13,71 mln zł, czyli o 26,8 proc. Przypomnijmy, ze w maju br. ambasadorem reklamowym firmy został Marcin Dorociński, zastępując w tej roli Kapitana NoStresa (więcej na ten temat). Latem ubezpieczyciel zaczął dużą kampanię społeczną „Kochasz? Powiedz STOP wariatom drogowym” (zobacz szczegóły).

 

Podobny spadek cennikowych wydatków reklamowych zanotowało AXA Direct - zmniejszyły się o 13,41 mln zł, czyli o 51,3 proc. O 4,96 mln zł (czyli o 24,4 proc. w dół) zmalał budżet Link4, który wiosną br. był reklamowany przez osoby znane z programów talent show (zobacz więcej). Przypomnijmy, że firma została w br. przejęta przez PZU, który jednak zapowiedział utrzymanie na rynku tej marki (więcej na ten temat).

ING TUnŻ zanotowało spadek wydatków o 2,85 mln zł (28,2 proc. w dół), a Liberty Direct - o 1,22 mln zł (5,9 proc. w dół). Ta druga firma właśnie zmieniła nazwę na Liberty Ubezpieczenia, czemu towarzyszy kampania z udziałem Bogusława Wołoszańskiego (zobacz szczegóły).

Za to cennikowy budżet 4Life Direct wzrósł w skali roku o 6,49 mln zł (to 32,6 proc. w górę). Wydatki Prudential Polska zwiększyły się o 1,26 mln zł (czyli o 10 proc.). Niewielkie wzrosty zanotowały również Proama (należąca do firmy Proama Ceska pojistovna) i AXA Życie, a swoją ofertę ubezpieczeniową zaczęła reklamować Poczta Polska (więcej na ten temat), wydając na to cennikowo 7 mln zł.

 

Zobacz tabelę


Najważniejszym medium marketingowym dla ubezpieczycieli niezmiennie jest telewizja, przy czym nakłady na nią mocno zmalały - o 42,14 mln zł (czyli o 21,2 proc.). W efekcie udział telewizji we wszystkich wydatkach spadł z 84,3 do 74,3 proc.

Za to wydatki na reklamy w radiu potroiły się w skali roku - z 8,45 do 26,24 mln zł. Wzrosty nastąpiły też w gazetach (o 273,1 tys. zł, czyli 4,6 proc.), magazynach (o 1,84 mln zł, czyli 18 proc.) oraz kinach (o 141,3 tys. zł, czyli 2 proc.), natomiast wyraźnie zmalały na outdoorze (o 2,99 mln zł, a więc 56,9 proc.).

 

Zobacz tabelę

Autor:tw

KOMENTARZE(3)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas