Reklama2015-11-20
0

Ubezpieczyciele tną wydatki reklamowe. Mocno w górę Generali, Nationale-Nederlanden i Axa Direct, w dół Proama i Liberty

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

W trzech kwartałach br. wydatki reklamowe ubezpieczycieli były niższe niż w analogicznym okresie ub.r. Więcej wydali na telewizję i outdoor, a mniej w pozostałych mediach. Liderem jest Grupa Generali, która w tym roku zwiększyła nakłady reklamowe dziewięciokrotnie. Za to Proama i Liberty wydały sporo mniej.

Z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl wynika, że firmy ubezpieczeniowe wydały na reklamę w mediach tradycyjnych (bez internetu) 4,6 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2014 roku (dane cennikowe netto, bez rabatów). Było to 236,4 mln zł.

Zdecydowaną większość budżetów ubezpieczyciele lokowali w telewizji - zostawili tam ponad 201 mln zł (6,2 proc. więcej niż rok temu).

Drugim obok telewizji kanałem komunikacji, w której branża ubezpieczeniowa inwestowała więcej niż rok wcześniej był outdoor. Wydatki na reklamę zewnętrzną wzrosły w skali roku o 106,9 proc. i wyniosły 4,7 mln zł.

Na pozostałe media ubezpieczyciele zredukowali wydatki reklamowe. Radia na ich reklamach zarobiły 55,4 proc. mniej (13 mln zł), gazety - 36,8 proc. mniej (3,9 mln zł), magazyny - 41,2 proc. mniej (7,6 mln zł), kina - 26,1 proc. mniej (5,8 mln zł).

Zobacz tabelę

Liderem wydatków reklamowych branży ubezpieczeniowej jest w tym roku Grupa Generali, która na promocję w mediach pozainternetowych wydała przez dziewięć miesięcy tego roku 32,9 mln zł. Było to ponad dziewięć razy więcej niż w analogicznym okresie 2014 roku. Tak znaczny wzrost wydatków reklamowych tego marketera jest skutkiem jego nowej strategii marketingowej i prowadzonej od lutego br. kampanii wizerunkowej, która ma zmienić postrzeganie wizerunku firmy: z prestiżowej na bardziej zbliżoną do klienta. Generali ma nowe pozycjonowanie i slogan: „Życie się zmienia, więc Generali zmienia ubezpieczenia”.

Generali awansując na reklamowego lidera w branży ubezpieczeń zdetronizowało firmę Ceska Pojistovna, właściciela marki Proama. Ten ubezpieczyciel ograniczył w br. wydatki o 33,6 proc., do 22,7 mln zł. Proama latem br. reklamowała polisy mieszkaniowe z szeregiem dodatkowych świadczeń.

Trzecim pod względem reklamowych aktywności ubezpieczycielem jest Nationale-Nederlanden Towarzystwo Ubezpieczeń na życie z wydatkami w wysokości 21,4 mln zł. Ostatnio firma ta realizowała kampanię reklamową pod hasłem „Mamy serce do ubezpieczenia”.

Zobacz tabelę

Axa Direct w br. wydała na promocję swoich produktów i usług 21,4 proc. więcej niż rok temu (20,3 mln zł), zaś firma Liberty Ubezpieczenia - 6,9 proc. mniej (19,3 mln zł).

Pierwszy ubezpieczyciel latem realizował kampanię podkreślającą, że ma 100 mln klientów na świecie i 200 lat doświadczenia. Z kolei twarzą tegorocznych kampanii Liberty Ubezpieczenia był Bogusław Wołoszański, który promował m.in. OC i AC oferowane przez tę firmę.

Autor:bg

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas