Telewizja2017-01-02
21

Udany koniec roku TVP1. „M jak miłość”, TCS i „Wiadomości” na czele hitów tygodnia

Nowym liderem oglądalności w zeszłym tygodniu została TVP1, która wyprzedziła Polsat. Wśród hitów w czołowej trójce znalazły się takie pozycje, jak: serial „M jak miłość”, noworoczny konkurs TCS z Ga-Pa i dziennik „Wiadomości” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

W okresie od 26 grudnia 2016 roku do 1 stycznia 2017 roku, najwięcej widzów zgromadził obyczajowy serial „M jak miłość”, którego odcinek z 27 grudnia oglądało 5,95 mln widzów, co przełożyło się na 35,05 proc. udziału w rynku telewizyjnym - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Drugie miejsce zajęła transmisja drugiego konkursu prestiżowego Turnieju Czterech Skoczni w skokach narciarskich. Noworoczny konkurs z Garmisch-Partenkirchen śledziło średnio 4,40 mln widzów TVP1, co przełożyło się na 31,39 proc. udziału.

Dwa oczka niżej znalazł się inauguracyjny konkurs właśnie odbywającego się TCS. Zawody z Oberstdorfu transmitowane w Jedynce śledziło 4,23 mln widzów (31,58 proc. udziału). Tak dobre wyniki oglądalności skoków są skutkiem bardzo dobrych występów osiąganych przez polskich zawodników (m.in. Kamil Stoch po 2 z 4 konkursach turnieju jest liderem cyklu, w top 10 plasuje się trzech Polaków, a w top 20 – pięciu).

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym w zeszłym tygodniu były „Wiadomości” TVP1, które 1 stycznia obejrzało 4,29 mln widzów. Była to trzecia najchętniej oglądana pozycja programowa w zeszłym tygodniu.

Z kolei najchętniej oglądane wydanie „Teleexpressu” TVP1 zgromadziło 4,18 mln widzów (emisja 30 grudnia; 5. pozycja). 3,90 mln oglądających miały pokazane trzy dni wcześniej „Fakty” TVN (6. pozycja).

Zobacz tabelę

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności też było „M jak miłość”, które oglądało średnio 2,14 mln osób (30,49 proc. udziału).

Drugie miejsce zajął film „Listy do M.” (1,87 mln widzów; 25,93 proc. udziału), a podium uzupełniaj druga część „Sylwestrowej mocy przebojów” (1,47 mln widzów; 24,06 proc. udziału).

Zobacz tabelę

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

Zobacz tabelę

Udział TVP1 wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zwiększył się o 1,72 pkt. proc. do 11,45 proc. Względem poprzedniego tygodnia stacja ta na pozycję lidera awansowała z miejsca drugiego.

Na drugą lokatę spadł Polsat, którego udział w analizowanym okresie zmalał o 0,78 pkt. proc. do 11,29 proc.

Podium uzupełnia TVN. Udział tej stacji wyniósł 9,37 proc., po wzroście o 0,31 pkt. proc. Oczko niżej znalazła się TVP2, której tygodniowy wynik wyniósł 8,76 proc. (do góry o 0,24 pkt. proc.).

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zwiększył się z 39,38 proc. do 40,87 proc.

Pierwszą piątkę uzupełnia kanał TVN7, który awansował z miejsca ósmego (3,66 proc.; do góry o 0,23 pkt. proc.).

Zobacz tabelę

Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) liderem nadal był Polsat. Stacja ta zmniejszyła swój udział o 1,54 pkt. proc. do 13,02 proc. Drugie miejsce zajął TVN, którego wynik uplasował się na poziomie 11,39 proc., po wzroście udziału o 0,17 pkt. proc.

Tzw. „wielką czwórkę” uzupełniają: Jedynka (do góry o 2,30 pkt. proc. do 8,34 proc.), która wyprzedziła Dwójkę (+ 0,12 pkt. proc. do 7,37 proc.).

Zobacz tabelę

W grupie wiekowej 16-59 na pozycji lidera oglądalności też utrzymał się Polsat (w dół o 1,11 pkt. proc. do 12,37 proc.).

Zobacz tabelę

Autor:mk

Więcej informacji:podsumowanie tygodnia

KOMENTARZE(21)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas