Reklama2016-06-23
0

Unilever i Ferrero Polska o jedną trzecią więcej na reklamy, w dół Orange Polska (TOP 10)

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

Tradycyjne media przez pierwsze pięć miesięcy br. zarobiły na reklamach ponad 7 proc. więcej niż rok temu. Wydatki Unilever Polska, Ferrero Polska i Kino Świat rosły kilkukrotnie szybciej niż średnia dla całego rynku.

Wartość reklam, które ukazały się we wszystkich mediach pozainternetowych od stycznia do maja br. wyniosła cennikowo 12,6 mld zł - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl (wg danych cennikowych netto, bez rabatów).  Było to 7,3 proc. więcej niż w analogicznym okresie ub.r.

Niezmiennie największym reklamodawcą pozostaje firma farmaceutyczna Aflofarm Farmacja Polska, która w skali roku zwiększyła wydatki o 10,5 proc., do 793,5 mln zł. Pozycję wicelidera zajmuje dystrybutor filmowy Kino Świat z wydatkami w wysokości 289,5 mln zł, o 25,9 proc. wyższymi niż rok temu.

Trzecie miejsce na podium zajął Unilever Polska, który przeznaczył na reklamy w mediach tradycyjnych 244,4 mln zł, czyli o 37,2 proc. więcej niż w analogicznym okresie ub.r. Unilever osiągnął największą dynamikę wydatków spośród 10 największych reklamodawców. Koncern ten w maju rozpoczął ogólnopolską kampanię wspierającą wprowadzenie na rynek nowej marki środków piorących - Surf.

Równie znacząco wzrosły wydatki reklamowe Ferrero Polska - o 33,6 proc., do 176,1 mln zł. Ta firma była szczególnie aktywna w maju - promowała wówczas swoje słodycze w związku z Dniem Matki i Dniem Dziecka

USP Zdrowie wydało w tym roku 13,9 proc. więcej (152,8 mln zł), a sieć marketów Lidl Polska - 11,1 proc. więcej (226,7 mln zł). Obecnie USP prowadzi niestandardową kampanię marki Ibuprom, opartą na grze ze słowami z frazą „ból”.

O 9,4 proc. wzrosły nakłady na reklamę Nestle Polska - do 158,4 mln zł, a o 6,2 proc. - Procter&Gamble Polska (do 153,8 mln zł).

Spółka P4, operator sieci Play, zwiększyła je z kolei o 2,9 proc. , do 156 mln zł. Bartosz Dobrzyński, szef marketingu Play w rozmowie z Wirtualnemedia.pl powiedział ostatnio, że w ciągu dwóch lat firma zrówna swoje wydatki reklamowe w telewizji i w internecie.

Jako jedyny z czołówki największych reklamodawców mediów nieinternetowych swoje inwestycje zmniejszył operator komórkowy Orange Polska. Firma ta wydała w br. o 10,7 proc. mniej niż przed rokiem - 235,7 mln zł.
Orange w ostatnich tygodniach prowadzi głównie działania reklamowe związane z Euro 2016, jako oficjalny sponsor i dostawca telekomunikacyjny turnieju.

Zobacz tabelę

Autor:bg

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas